• Ron Welty (The Offspring) - 52
  • Urs Fischer (Felony) - 49

• Jon Zazula (Megaforce Records) - 2022

Sinner - Tequila Suicide
Label: AFM Records

Sinner - Tequila Suicide

De gevierde bassist Mat Sinner is met Tequila Suicide toe aan een nieuw hoofdstuk in zijn omvangrijke carrière. Sinds het begin van de jaren tachtig brengt hij met zijn eigen band de ene na de andere plaat uit. Door de jaren heen zijn daar de vele albums met Primal Fear, Voodoo Circle en tal van andere bands en projecten bijgekomen. Het is zes jaar geleden dat er nieuw materiaal van Sinner te vinden was. Touch Of Sin 2 betrof heropnames van ouder materiaal.

In tegenstelling tot de snelle metal van Primal Fear, doet Sinner het wat rustiger aan. Het is degelijke hardrock met ruimte voor bluesinvloeden en een laid-back attitude. Hardere rocksongs worden afgewisseld met meer persoonlijke nummers waarbij de teksten vaak gaan over het menselijke, gevoelens en dagelijkse ervaringen. Het feestelijke Go Down Fighting brengt een ode aan rock en metal, terwijl Tequila Suicide een meer serieuze inslag heeft. Het zijn degelijke nummers volgens een bekend recept. De uitvoering is bijzonder sterk met fijne, meeslepende gitaarlijnen en aardige zang van Mat Sinner zelf. Zijn stemgeluid is wellicht wat beperkt, maar voor dit type muziek perfect. Dat blijkt vooral tijdens de tweede single Road To Hell. Het is vooral het musiceren en de overtuiging waarmee de teksten gebracht worden door Sinner met hulp van enkele zangeressen die het nummer naar een hoger niveau tillen.

Dat geldt eigenlijk voor de gehele plaat. Grote minpunten zijn er tussen de tien rocksongs niet te vinden. De tekst van Dragons is wellicht het meest flauwe van het geheel, maar over het algemeen valt er weinig negatiefs op te merken over dit Tequila Suicide. Het is muziek van doorgewinterde rockers die hun vak verstaan en zo relatief simpele hardrock- en bluessongs interessant weten te houden. Van de ingetogen Sinner Blues tot het opzwepende Loud & Clear aan toe. Tequila Suicide is dan ook een aangenaam album voor iedere rockliefhebber.

1. Go Down Fighting
2. Tequila Suicide
3. Road To Hell
4. Dragons
5. Battle Hill
6. Sinner Blues
7. Why
8. Gypsy Rebels
9. Loud & Clear
10. Dying On A Broken Heart

Score: 77 / 100

Toegevoegd: 5 april 2017

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2023 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.