28-09-2020

Mudvayne - All Access To All Things (DVD)
Jaar van release: 2003
Label: Epic Records
Dit jaar trok Metallica met hun Summer Sanitarium tournee door de VS, waarbij ze diverse bands, waaronder Mudvayne, meenamen. Van Mudvayne is er nu de All Access To All Things dvd, die op diverse locaties te filmen.

Het live optreden op de band is, zoals ik hiervoor aangaf, tijdens verschillende optredens opgenomen. Dit geeft dus misschien enige verwarring wanneer je ze ineens in andere t-shirts ziet lopen, maar gelukkig wordt er wel netjes aangegeven bij welke show het is opgenomen. De tien songs zijn in onder andere Seattle, Salt Lake City en San Francisco. Tussen de songs door krijg je backstage beelden te zien. Dit kan hinderlijk zijn, maar gelukkig is er de optie om alleen de live opnames te kijken (ongeveer 50 minuten), waardoor je toch meer het "concert"-gevoel krijgt. En je kan ook de backstage beelden afzonderlijk kijken, wat ongeveer 40 minuten duurt. Deze beelden zijn best vermakelijk, en bieden een leuke blik op het leven op tour. Niet alleen de band komt aan het woord, ook diverse crewleden vertellen wat zij zoal doen. Tevens staan er nog de videoclip voor World So Cold op, en hoe die clip gemaakt is.

Opvallend is dat de live opnames in breedbeeld opgenomen zijn, en de backstage beelden fullscreen. Wat misschien jammer is, is dat de band op die tour overdag speelde. De zon schijnt dus volop. Qua geluid is er te kiezen tussen Dolby Digital 5.1, Surround Sound en normale stereo. Het geluid klinkt erg goed, maar het beeld is niets speciaals. Het menu ziet er goed uit, maar is even wennen. Al met al is dit een fraaie dvd, waar je gelukkig meer krijgt dan alleen een concertopname.

1. Internal Primates Forever
2. -1
3. Silenced