Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

• Justin Broadrick (Godflesh) - 53
  • Louis Svitek (Ministry) - 59
  • Sander Gommans (After Forever) - 44

'77 - Nothing's Gonna Stop Us
Label: Century Media Records

'77 - Nothing's Gonna Stop Us

De Spaanse band ’77, onder leiding van de Valeta-broers, timmert al tien jaar aan de weg. Met de vierde plaat Nothing’s Gonna Stop Us brengt de groep wederom een ode aan muzikale helden uit de jaren zeventig. Het klinkt vooral als AC/DC, maar ook invloeden van Thin Lizzy en Kiss zijn ruimschoots aanwezig.

De stem van gitarist en vocalist Armand Valeta lijkt enorm veel op die van Bon Scott en hoewel het geluid van de groep moderner is dan dat van de jaren zeventig, heeft een modernere en hardere productie geen afbreuk gedaan aan de sfeervolle rechttoe rechtaan rocknummers. Origineel of hoogdravend is het niet en gezongen wordt er dan ook niet over grote maatschappelijke thema’s. Het zijn vooral pretnummers of fijne ballads die gaan over alledaagse zaken waar iedereen zich wel in kan herkennen. Het gebrek aan originaliteit speelt bovendien geen enkele rol, want de twaalf tracks van deze schijf worden met veel enthousiasme, energie en overtuigingskracht gebracht. Het is dan ook niet moeilijk om direct vanaf opener It’s Alright warme gevoelens voor deze plaat te ontwikkelen. Het feest van herkenning en nostalgie voor de bands die de groep hebben beïnvloed, speelt daar natuurlijk ook een rol bij.

Uitschieters zijn er in de vorm van de titelsong, She Makes Me en ballade No One Like You, maar dat betekent niet dat de overige songs onderdoen voor deze fijne knallers. Wat betreft muziek en productie valt er weinig af te dingen aan deze nieuwste creatie van ’77. De zangkunsten van Valeta lenen zich meer voor het ruigere beukwerk en laten het soms iets afweten tijdens de rustigere songs van Nothing’s Gonna Stop Us, maar tegelijkertijd heeft het soms valsige gejengel van de vocalist een enorme charme. Als liefhebber van traditionele rock-‘n-roll kun je deze schijf dan ook met een gerust hart aanschaffen.

1. It’s Alright
2. Tonight
3. Come & Join Us