• Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Infinity - The Arcane Wisdom Of Shadows
Jaar van release: 2008
Label: Bloodred Horizon Productions
Infinity - The Arcane Wisdom Of Shadows
In de line-up van deze Nederlandse black metalband treffen we onder andere Balgradon Xul aan. Insiders zullen de beste man wel kennen als trommelaar van Haatstrijd en het Franse Ornaments of Sin. Allemaal redelijke bands, maar Infinity is toch echt de beste band waar dit heerschap in actief is. Hij is overigens niet enkel drummer in deze band, want hij heeft ook de zang en basgitaar voor zijn rekening genomen.

De band trakteert ons op tien eigen composities (inclusief intro) en een cover van Night's Blood, origineel van Dissection. Een gevaarlijke keuze, aangezien het bewuste nummer tot één van de favorieten van ondergetekende behoord. Ik kan er kort over zijn; leuke uitvoering, maar de versie kan niet tippen aan het origineel. Dan smul ik nog meer van de overige nummers op het album. Het is vooral stevige black metal, aangevuld met sinister gitaarspel en rauwe vocalen. Qua recept niets nieuws onder de zon, maar het is allemaal wel erg goed uitgevoerd. In tegenstelling tot veel andere black metalbands, speelt Infinity uitstekend en bovendien steken de nummers prima in elkaar.

De vierde volledige plaat van dit gezelschap kan wederom de boeken in als een geslaagd album. De cd kent maar weinig zwakke momenten en wanneer de verveling dreigt toe te slaan dient een volgende sterke melodielijn zich alweer aan. Sterkste numers zijn wat mij betreft het lekkere The Legacy Of The Ancient Ones en het lange The Legend Of The Sunken Monastery. Positief is dat de band zich niet slechts verliest in louter anti-religieuze grappenmakerij, maar dat men in de teksten een zekere mystiek heeft verwerkt. Het komt de boosaardige sfeer alleen maar ten goede. Tel daar de prima productie bij op en we hebben er een uitstekende cd bij.

Tracklist
1. Precatio Luciferius
2. From the Eternal Sea He Rises