Lake Of Tears - Black Brick Road
Jaar van release: 2004
Label: Noise Records
Lake Of Tears - Black Brick Road
De laatste cd van Lake Of Tears stamt alweer uit 2002. Met die cd, The Neonai, konden ze hun contract uitdienen bij het label Black Mark. Dat was ook de enige reden om die cd te maken, want kort daarna ging de band uit elkaar. Ze hadden namelijk last van gebrek aan inspiratie. In de zomer van 2003 kwamen de drie leden weer eventjes bij elkaar om uit verveling wat te gaan jammen. Het vuur brandde nog en er was zowaar weer inspiratie om wat mooie nummers uit de pen te laten vloeien. De kleine periode dat de band niet bestond, heeft blijkbaar dus goed gedaan. Lake Of tears werd opgepikt door Noise Records en mocht de nieuwe cd Black Brick Road via dat label uitbrengen. De bandleden hebben het plezier in spelen weer herontdekt en zo is het dus eind goed, al goed.

Op de cd horen we een brede invloed van muziek soorten, want het is een goede combinatie van gothic en rock met hier en daar invloeden uit de jaren zeventig (hammond!). De muziek is uitermate sfeervol, maar door het up-tempo ritme rockt het lekker weg. Afgezien van de twee ballad-achtige songs (The Organ en Rainy Day Away), is het tempo wel de hele tijd hetzelfde. Daardoor zit het met de variatie niet echt snor. Ook staat er een draak van een nummer op de cd, namelijk Sister Sinister. Wat een vréselijk refrein is dat en ik snap niet dat ze dat zo opgenomen hebben. Verder zijn Dystopia en A Trip With the Moon de wat mindere nummers.

Gelukkig maakt de relaxte sfeer veel goed en hebben de heren van Lake Of Tears echt hoorbaar plezier in het bespelen van hun instrumenten. Vooral Johan Oudhuis vermaakt zich prima op de drums en gaat af en toe lekker te keer, bijvoorbeeld tijdens de solo van The Greyman. De gitaren zijn over het algemeen rustig en clean, terwijl de solo's toch af en toe aan de heftige kant zijn. Dan heb ik volgens mij alles wel weer gezegd over Black Brick Road. Ik vermaak me prima met deze cd en ik hoop dat de band nu niet weer zonder inspiratie komen te zitten. Maar ik vind wel dat er nog meer in zit.

1. The Greymen
2. Making Evenings
3. Black Brick Road