Bibelot, Dordrecht
Enquête

Wat is jouw favoriete rock- of metalband uit het Afrikaanse continent?

Abu Lahab [Marokko]
Amanaz [Zambia]
Arka'n Asrafokor [Togo]
Constellatia [Zuid-Afrika]
Crescent [Egypte]
Duma [Oeganda/Kenia]
Freedom's Children [Zuid-Afrika]
Lycopolis [Egypte]
Mdou Moctar [Niger]
Myrath [Tunesië]
Ngozi Family [Zambia]
Nishaiar [Ethiopië]
Odious [Egypte]
Ofege [Nigeria]
Overthrust [Botswana]
Seether [Zuid-Afrika]
Skinflint [Botswana]
Songhoy Blues [Mali]
Suck [Zuid-Afrika]
Tamikrest [Mali]
Vulvodynia [Zuid-Afrika]
Wildernessking [Zuid-Afrika]
Witch [Zambia]
Wrust [Botswana]
een andere band uit Afrika

[ Uitslag | Enquêtes ]

    23 juni:
  • Agnostic Front en Lies!
  • Black Veil Brides
  • Immortal Disfigurement en Gutrectomy
  • 24 juni:
  • A Perfect Circle
  • Gaerea
  • Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs en Maha
  • Possesssed en The Heritance
  • 25 juni:
  • Eyehategod en Dwarves
  • Jera On Air
  • Sunn O)))
  • 26 juni:
  • Jera On Air
  • Walg en Griis
  • 27 juni:
  • Aeveris, The Dirty Scums, Promise Down, Signs Of Algorithm en Powerslave
  • Jera On Air
  • 29 juni:
  • Iron Maiden, Epica, Testament, Doro en Fleddy Melculy
Geen concerten bekend voor 23-07-2026.
Kalender
Vandaag jarig:
  • Chris Holmes (W.A.S.P.) - 68
  • Chuck Billy (Testament) - 64
  • Esben Willems (Monolord) - 53
  • Frédéric Leclercq (Dragonforce) - 48
  • Glenn Danzig (Misfits) - 71
  • Heiko Spaarmann (Povertys No Crime) - 50
  • Joey Allen (Warrant) - 62
  • Paul "Bonehead" Arthurs (Oasis) - 61
  • Peter Knight (dirigent)† - 109
  • Randy Jackson (Journey) - 70
  • Ryan Clark (Demon Hunter) - 47
  • Steve Shelley (Sonic Youth) - 64

Vandaag overleden:
  • Max "Mad Max" Varnier (Worship) - 2001
  • Mick Ralphs (Bad Company) - 2025
  • Pete Quaife (The Kinks) - 2010
Interview

U.S. Bombs
Met Duane Peters
Door Kristof
Geplaatst in maart 2006
Wij presenteren U onder het motto ‘iets is beter als niets’ een interview met punklegende Duane ‘Master Of Disaster’ Peters. We stuurden de zanger van de U.S. Bombs een lijstje met vragen door en we kregen onderstaand resultaat terug. De antwoorden zijn niet echt uitgebreid of bijster interessant, maar van een malloot/dronkelap/junkie die niet moet onderdoen voor Ozzy, kan je eigenlijk niet veel meer verwachten. Het was trouwens nog een heel puzzelwerkje om zijn mail te ontcijferen want woorden als ‘illution’ en ‘sheople’ (in plaats van ‘people’!) zijn wel zeer creatief! We zouden het bijna nog vergeten te melden: het nieuwe U.S. Bombs album “We Are The Problem” is een dijk van een melodieus punkalbum.

U.S. Bombs

Het hoesje en de albumtitel spreken alweer boekdelen. Zijn de anti-Amerikaanse gevoelens groter dan ooit in het U.S.Bombs kamp?

Ik vind het idee geweldig, we leven in één grote illusie en alle mensen volgen maar!

Hoe zie jij de toekomst van Amerika in? Iedereen haat Bush, maar zal de volgende president wel beter zijn? Is het niet altijd het zelfde liedje daar?

Het zal nog slechter gaan. Presidenten zijn gewoon poppen, mijn vriend, de wereld wordt gecontroleerd door de families die Amerika controleren.

Voel jij enige druk door lokale overheden als jullie optreden? Ik denk niet dat elke staat jullie anti-Amerikaanse gevoelens zal toejuichen?

Neen.

Het nieuwe materiaal klinkt erg fris. Was “We Are The Problem” een gemakkelijke plaat om te maken?

Het was leuk om te maken en de vriendschap was geweldig.

Wat zijn je favoriete nummers van de nieuwe plaat?

“Kerry’s Song” en “Do It Again”.

Jullie hebben ook een leuk ogende videoclip gemaakt van het titelnummer. Was dat leuk?

Videoclips maken, interesseert me niet.

In het verleden schreven jullie vaak meer nummers dan eindelijk op de plaat terecht kwamen. Zullen we dat ooit allemaal eens te horen krijgen?

Uiteindelijk wel.

Je bent al lange tijd bezig met de band. Is het niet moeilijk om gemotiveerd te blijven?

Ja.

Hoe is de sfeer in de band tegenwoordig?

Cool.

Heb je de laatste tijd nog nieuwe punkbands gehoord die het oude Engelse punkgeluid in een frisse variatie brengen?

Altijd.

Ik heb me altijd afgevraagd naar wat voor niet-punkmuziek de leden van U.S. Bombs luisteren in een vrije tijd?

Frank Sinatra, Jakie Gleason, Tom Jones, Bobby Sherman

Stel je voor ik geef je 1000 000 $ om een festival te organiseren. Je mag zelfs alles in elkaar boksen en bands selecteren. Hoe zou een dergelijke dag er uit zien?

We zouden vijftien minuten spelen en dan met al het fuckin geld gaan lopen!!!

Wanneer zien we de U.S.Bombs terug in Europa? September en oktober 2006.

Bibelot, Dordrecht

Dynamo Metalfest 2026

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2026 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.