13-12-2019

Generation Kill - We're All Gonna Die
Jaar van release: 2013

Generation Kill - We're All Gonna Die

Twee jaar geleden debuteerde Generation Kill met het zeer verdienstelijke Red White And Blood. Een album doorspekt met old school thrash in de leest van Slayer, Anthrax, oude Metallica en Exodus. Niet geheel verwonderlijk dat Rob Dukes van laatstgenoemde tevens frontman is van deze band. Samen met Rob Moschetti, Jason Trenczer en Jim DeMaria is nu de tweede plaat uit: We’re All Gonna Die .

Hoewel de titel onheilspellend is, zegt dit doemscenario niks over de kwaliteit. Van kop tot staart is het wederom een uitstekende plaat geworden. Opener Born To Serve zet meteen de toon voor de rest van het nieuwe repertoire. De stijl is weinig veranderd ten opzichte van Red White And Kill ; de liefde voor snoeiharde thrash, doorspekt met hardcoreinvloeden is hoorbaar. Wel wordt het tempo wat vaker omlaag geschroefd, wat zelfs een tikkeltje doom-achtig aandoet. Echter dient dit voornamelijk een voorbode voor hele kundige versnellingen, breaks en solo's. Het manische gebrul van Dukes maakt het plaatje compleet.

Generation Kill heeft niet het levenslicht gezien om de metalwereld nieuw leven in te blazen. Verwacht dus absoluut geen baanbrekend materiaal. Wat we wel hebben is een groep uiterst ervaren muzikanten die weten hoe een goede plaat in elkaar hoort te steken. Over de gehele lengte blijft het stabiel en kwalitatief hoogstaand. We're All Gonna Die is een hele fijne metalplaat geworden. Geen compromissen, gewoon keihard spelen. Daar ligt de kracht van de band.

1. Born To Serve
2. Prophets Of War
3. Self Destruction