Alcatraz
Enquête

Marco van Basten vond het maar niks dat Linkin Park voor de aftrap van de Champions League-finale op 31 mei een optreden verzorgde. Wat vind jij van de Amerikaanse gewoonte om grote sportwedstrijden op te vrolijken met een concert?

Geweldig, ook voor aanvang van de wedstrijd
Prima, maar niet voor het duel wanneer de spelers zich willen opwarmen
Dat is iets voor pop-acts, niet voor heavy bands als Linkin Park en Gojira
Zo’n muzikaal optreden is onzin, het publiek komt voor de sportwedstrijd
Sport is kut, laat die band elders een eigen concert doen voor hun fans
Van mij hoeft het niet, maar ik gun zo’n band wel de extra exposure
Normaliter vind ik het een goed idee, maar Linkin Park was echt slecht
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    10 juni:
  • Whitechapel
  • 11 juni:
  • King Diamond, Paradise Lost en Angel Witch
  • Myles Kennedy
  • W.A.S.P.
  • 12 juni:
  • Man as Plague, Gallamesh en Everything Decays
  • 13 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague en The Unslain
  • 14 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague
  • Sorcerer
  • 15 juni:
  • Into The Grave
Kalender
Vandaag jarig:
  • Adam "Nergal" Darski (Behemoth) - 48
  • Ernie C. (Body Count) - 66
  • Howlin' Wolf† - 115
  • Johan Ericson (Draconian) - 46
  • Juhana Karlsson (Amoral) - 42
  • Magnus Rosén (Hammerfall) - 62
  • Marko Paasikoski (Sonata Arctica) - 47
  • Martin Orford (IQ) - 66
  • Mickey Curry (Bryan Adams) - 69
  • Peter Gale (Sweet Sorrow) - 45
  • Robert Hampson (Loop) - 60
Review

Daysend - Severance
Jaar van release: 2004
Label: Locomotive Music
Daysend - Severance
Uiteindelijk vindt goede muziek meestal zijn weg naar een groter publiek. Een voorbeeld daarvan is ‘Severance’ van het Australische Daysend. Meer dan een jaar geleden verscheen dit album al in hun thuisland en eind 2003 werd dit album unaniem door alle Australische metalpersmuskieten uitgeroepen tot ‘The best Australian album of 2003’. Het anders niet echt alerte en trendgevoelige Spaanse Locomotive Music bemerkte dit en zorgde ervoor dat deze Aussies onderdak vonden in hun stal.

De muziek op dit cd’tje straalt internationaliteit uit en bevat hitpotentie. De melodieuze moderne thrash-achtige muziek met afwisselend bijtende en goede cleane zang doet erg denken aan de nieuwe koers die bands als Soilwork en In Flames bevaren. Er staan geen zwakke momenten op dit album en het geheel klinkt zo uitstekend dat ik me erg verwonder dat dit een debuut is van een band die maar twee jaar geleden is opgericht. Elk detail zit goed en eindelijk heb ik nog eens een min of meer extreme plaat in handen waarbij alle gitaarsolo’s de moeite waard zijn, geen Kerry King gesoleer maar doordachte en avontuurlijke hoge tonen.

De groep toerde ook succesvol met Skinlab, Entombed, The Haunted en Strapping Young Lad en dat wilt dus zeggen dat dit niet het zoveelste cafébandje is. Mits goede promotie kan deze band commercieel nog erg groeien. Een trendy band die over een paar jaar het mooie weer kan maken op een label als Century Media of Nuclear Blast. Klasse debuut dat qua spelniveau en sfeer de vergelijking met Soilwork’s ‘Figure number five’ kan doorstaan.

Tracklist:
1. Born Is The Enemy
2. Ignorance Of Bliss
3. Blood Of Angels
4. Countdown
5. Prism Of You
6. End Of Days
7. Severance Day
8. Sellout
9. September
10. Beggars With Knives
11. Sibling

Score: 82 / 100

Reviewer: Kristof
Toegevoegd: 25 oktober 2004

Meer Daysend:

Pitfest Iron Maiden Rock Legends Special

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.