Epica & Amaranthe - The Arcade Dimensions Tour Into The Grave 2026
Enquête

De acht hoofdacts van Graspop 2026 zijn Bad Omens, Bring Me The Horizon, Def Leppard, Limp Bizkit, Sabaton, The Offspring, Twisted Sister en Volbeat. Hoeveel van deze bands zou jij komende zomer graag willen zien?

Alle acht
Zeven
Zes
Vijf
Vier
Drie
Twee
Eén
Geen van allen

[ Uitslag | Enquêtes ]

    13 januari:
  • Slaughter To Prevail, Dying Fetus en Suicide Silence
Kalender
Vandaag jarig:
  • Ahmed Kloub (Bilocate) - 38
  • Amy Lee (Evanescence) - 44
  • Andre Lindgren (The Zombi) - 42
  • Danny Lohner (Nine Inch Nails) - 55
  • Darren Travis (Sadus) - 59
  • Eki Nurmikari (Imperanon) - 47
  • Lauri Porra (Stratovarius) - 48
  • Matsumoto Hideto (X Japan)† - 61
  • Matti Kärki (Dismember) - 53
  • Mykola Leontovytsj (componist)† - 148
  • Ponce (Destinity) - 42
  • Ramzi Essayed (Bilocate) - 45
  • Rick Parashar (producent)† - 62
  • Tom Mikkola (Entwine) - 46

Vandaag overleden:
  • Chuck Schuldiner (Death) - 2001
  • Warrel Dane (Nevermore) - 2017
Review

The Murder Of My Sweet - Echoes Of The Aftermath
Jaar van release: 2017
Label: Frontiers Music
The Murder Of My Sweet - Echoes Of The Aftermath
The Murder Of My Sweet, vernoemd naar de film noir Murder, My Sweet (1944), is een cinematische metalband die in 2006 is opgericht door Daniel Flores. Hij is zowel verantwoordelijk voor de drum- en keyboardpartijen alsmede het opname, mix- en productieproces. Naast Daniel bestaat de band uit zangeres Angelica Rylin, gitarist Christopher Vetter en bassist Patrik Janson.

Met Echoes Of The Aftermath is de groep muzikanten aanbeland bij full-length nummer vier. De Noord-Europeanen kiezen voor een heel andere aanpak dan bij voorganger Beth Out Of Hell (2015). De nieuweling is veel toegankelijker. Verwacht straight forward rockende popmetal in het straatje van Nemesea, Delain, Amberian Dawn en Evanescence. Met dien verstande dat The Murder Of My Sweet het cinematische aspect op de voorgrond plaatst, samen met de melodieuze popvocalen van Angelica. De gitaren, bas en drums liggen diep in de mix. Het geheel komt daardoor licht en poppy over.

De straightforwardbenadering leidt tot tracks tussen de vier en ruim zes minuten. Nummers die direct lekker in het gehoor liggen. Het sterke Personal Hell, het van fraaie orkestraties voorziene Cry Wolf en de powerballad Loud As A Whisper en zijn uitschieters. Hierin zijn de zanglijnen memorabel. De andere songs scoren ook wel een voldoende, maar door de wat krachteloze productie en de herhaling van hetzelfde trucje gaan ze vroeg of laat op elkaar lijken en relatief ongemerkt voorbij. Het is vaak net wat te safe en braaf, al varieert het kwartet wel in tempo.

Op een paar solo's na dient het gitaarwerk samen met de bas- en drumpartijen slechts voor een stevige en heavy basis voor de toetsenist en zanger om te excelleren. Het toetsenwerk verdient beslist een compliment (bijvoorbeeld in Cry Wolf en Flatline). Angelica heeft een zoete stem die soms doet denken aan een mix van Andrea Corr (The Corrs), Charlotte Wessels (Delain) en Shirley Manson (Garbage). Ze laat haar kwaliteiten het beste horen in Racing Heart en Loud As A Whisper.

Echoes Of The Aftermath is een zeer beheerst cinematisch metalalbum met aangename tracks. Zeer toegankelijk, op termijn wat repetitief en safe in de benadering. De plaat is met een speeltijd van een uur dan ook wat aan de lange kant. Wat meer afwisseling zou geen kwaad kunnen. Desondanks is de uitvoering prima en staan er een aantal uitschieters op die het beluisteren zeker waard zijn.

Tracklist:
1. Sleeping Giant
2. Personal Hell
3. Racing Heart
4. Cry Wolf
5. Echoes Of The Aftermath
6. Flatline
7. Loud As A Whisper
8. Shining After Dark
9. Ode To Everyone
10. Go On
11. In Risk Of Rain
12. Inside Outside

Score: 75 / 100

Reviewer: Jeffrey
Toegevoegd: 19 januari 2017

Dynamo Metalfest 2026

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.