Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • Daniel González (Darksun) - 41
  • Heikki Pöyhiä (Twilightning) - 41
  • Huddie "Lead Belly" Ledbetter† - 134
  • Jarpen (Elvenking) - 44
  • Kita (Lordi) - 48
  • Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Kylesa - Time Will Fuse It's Worth
Jaar van release: 2006
Label: Prostethic Records
Kylesa - Time Will Fuse It's Worth
Dat steden als bijvoorbeeld New York, Los Angeles, en New Orleans en een staat als Florida erg veel talent hebben voortgebracht is wel algemeen bekend. Dat er echter in Georgia ook een erg levendige scène is is dan weer wat minder bekend. Uiteraard is er Mastodon, het bekendste product uit die staat, maar in het kielzog daarvan zijn bands als Circle Takes The Square, FaceDownInShit, Meatjack, Poison The Well en ook Kylesa hard bezig om hun plek te veroveren op de metalen wereldkaart.

Kylesa is ontstaan uit de resten van Damad, een andere legende uit Georgia, en bracht eerder 2 albums en een stapel met split cd’s en 7” singles uit. Met hun vorige album To Walk A Middle Course wisten ze al wat meer bekendheid te vergaren, iets wat onder andere resulteerde in een Europese tour, met dit nieuwe album lijkt het mij een kwestie van tijd voordat ze die bekendheid alleen maar verder gaan uitbouwen.

In zekere zin zijn de heren, en dame, van Kylesa wel te vergelijken met Mastodon. Vooral op vocaal gebied zijn er enige overeenkomsten met de oerkreten die Troy Sanders van Mastodon uitbraakt. Al maakt Kylesa gebruik van 3 verschillende stemmen, iets wat de afwisseling zeker ten goede komt. Muzikaal gezien klinkt Kylesa echter een stuk onorthodoxer en meer underground, men heeft duidelijk een eigen draai gegeven aan hun mix van doom, crust, metal, sludge en hardcore en is eigenlijk niet in te delen in een van deze hokjes.

Door het gebruik van 2 drummers en 3 zangers klinkt de cd ontzettend heavy. Voeg daaraan toe dat Kylesa goed weet hoe ze een boeiende en pakkende song moeten schrijven (probeer maar eens stil te zitten bij de 2e en 3e track op dit album) en je hebt een steengoede plaat. Wel eentje van het groeiende soort, aangezien Time Will Fuse It's Worth niet direct al hun geheimen prijsgeeft. Het loont zich dan ook zeker om wat meer tijd in deze plaat te steken.

Kylesa is duidelijk een band die meer aandacht verdient dan dat het tot op heden gekregen heeft. Ik zie dan ook niet in waarom men in navolging van Mastodon geen groter publiek aan zou kunnen boren.

1. Intro
2. What Becomes An End