Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

Dee Snider - For The Love Of Metal Live
Label: Napalm Records
Dee Snider - For The Love Of Metal Live
Sinds het einde van Twisted Sister in 2016 heeft Dee Snider twee soloalbums uitgebracht. Het poppy We Are The Ones sloeg totaal niet aan en was een regelrechte flop. In 2018 was het met For The Love Of Metal wél raak. Dit is dan ook het betere werk; bikkelharde metal, met zowel een klassieke als moderne sound. Elke song heeft een pakkend refrein, waarmee de link is gelegd met zijn werk van Twisted Sister. Dee’s zangwerk past uitstekend bij de nummers die onder toeziend oog van Hatebreed-zanger Jamey Jasta zijn samengesteld. De tournee die erop volgde, is vastgelegd voor het nageslacht in de vorm van dit live-document met de weinig originele naam For The Love Of Metal Live.

Naast de eerder genoemde platen heeft Dee Snider nog meer albums gemaakt, onder meer met de bands Widowmaker en Desperado. Daarnaast verscheen in 2000 de soloplaat Never Let The Bastards Wear You Down. Afgezien van een verdwaalde Widowmaker-track, bestaat de liverelease louter uit Twisted Sister- en For The Love Of Metal-nummers. Het is dus bepaald geen dwarsdoorsnede van Dee Snider’s carrière. Op zich jammer, want Ready To Fall van Widowmaker is de meest interessante track, juist omdat ie zo obscuur is. De Twisted Sister-songs zijn de klassiekers die ook al op verscheidene andere livereleases zijn verschenen. Verwacht dus geen diepe duik in de discografie van Twisted Sister.

Toch is het niet gek dat Dee voor de bekende weg heeft gekozen. For The Love Of Metal Live bestaat voor de helft uit songs van het meest recente soloalbum. Hoe goed die tracks ook zijn, het publiek heeft toch de meeste binding met meezingers zoals I Wanna Rock en We’re Not Gonna Take It. De jonge muzikanten van de begeleidingsband spelen een tandje harder dan Twisted Sister en die nummers passen daardoor prima tussen de moderne songs American Made, Become The Storm en Tomorrow’s No Concern.

In interviews laat Dee ontvallen dat het publiek de nieuwe songs meteen heeft omarmd en zelfs luidkeels aan het meezingen is. Daar hoor je niks van terug op For The Love Of Metal Live. Publieksparticipatie hoor je alleen in de titeltrack en bij de bekende Twisted Sister-klassiekers. De hoofdrol is duidelijk voor Dee Snider, die op hilarische wijze alles aan elkaar praat. Zo moeten de toeschouwers het niet in hun hoofd halen om naar de wc te gaan tijdens de nieuwe nummers. For The Love Of Metal Live is een uitstekende liveregistratie van de succesvolle shows van Dee. De splinternieuwe track Prove Me Wrong, met een sterke tekst, moet de twijfelaar over de streep trekken.

1. Lies Are A Business
2. Tomorrow's No Concern
3. You Can't Stop Rock 'N' Roll