Alcatraz
Enquête

Koop jij bij concerten en festivals nog weleens iets bij de merchandisestand(s)?

Ja, ik koop (bijna) altijd een aandenken
Regelmatig, maar lang niet altijd
Alleen bij mijn favoriete artiesten
Alleen als ik de show heel goed vind
Alleen als de prijs me erg meevalt
Alleen als het shirt of andere item me bijzonder aanspreekt
Alleen als ik in een bijzonder goede bui ben
Nee, ik heb inmiddels genoeg shirts en andere merchandise
Nee, vroeger wel, maar tegenwoordig vind ik het te duur
Nee, ook in het verleden deed ik dat zelden of nooit
Ik ga sowieso niet (meer) naar concerten en festivals
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

Kalender
Vandaag jarig:
  • Bobby Gustafson (Overkill) - 60
  • Chi Cheng (Deftones)† - 55
  • Jason Bonham (Black Country Communion) - 59
  • Joe Satriani (Chickenfoot) - 69
  • John Dolmayan (System Of A Down) - 53
  • Marky Ramone (Ramones) - 69
  • Murai Hiro (regisseur) - 42
  • Peter Banks (Yes)† - 78

Vandaag overleden:
  • Johan Wesdijk (Khaoz) - 2020
  • Kelly Johnson (Girlschool) - 2007
Review

Sanhedrin - The Poisoner
Jaar van release: 2019
Label: Cruz Del Sur Music

Sanhedrin - The Poisoner

Veel bands hebben het al geprobeerd: een ouderwets potje heavy metal spelen alsof het 1981 of 1982 is. Alles in de hoop om maar in de buurt te komen van die spannende en kwalitatief sterke metal-wijnjaren. Vaak vervallen de retroheavymetalacts in clichés en leidt het tot vrij gezichtsloze muziek. Ook het New Yorkse Sanhedrin heeft de blauwdrukken van de heavy metal stevig in handen, maar slaagt er met The Poisoner toch in om vanaf het begin tot het einde van de plaat te boeien.

Wat doet Sanhedrin dan anders of beter dan al die andere? Om te beginnen staart Sanhedrin zich niet blind op zijn muzikale idolen. Iron Maiden, Judas Priest en Queensrÿche komen vrij duidelijk naar voren komen bij het beluisteren van de songs, maar die invloeden weet de groep te voorzien van moderne elementen. Begrijp met niet verkeerd: de zangstijl van Erica Stolz doet sterk denken aan Bruce Dickinson en ze doet als bassiste regelmatig een "Steve Harris-je", oftewel een typisch Maiden-gallopje. Maar ondanks de flinke knipogen naar het verleden komt Sanhedrin soms frisser uit de hoek met modernere songstructuren.

Erica Stolz doet het erg goed op deze plaat. Ze heeft een krachtige en charismatische stem. Ze geeft de songs veel kleur, maar nog belangrijker; ze zingt niet over-the-top zoals sommige zangers van retrometalbands dat wel doen. Hetzelfde geldt voor Jeremy Sosville. Hij is een bekwame gitarist die enkele mooie gitaarsolo’s en -technieken laat horen. Maar hij vliegt qua virtuositeit nergens uit de bocht en voegt met zijn gitaarspel ook veel groove toe aan de nummers.

The Poisoner kent nauwelijks zwakke songs. Meditation (All My Gods Are Gone) en de titeltrack zijn de langste tracks en steken er kwalitatief iets bovenuit. Het is een plaat die je graag nog eens opzet. Een echte klassieker zal het niet worden, maar mocht je The Warning of The Number Of The Beast even zat zijn, dan is dit best een lekker alternatief.

Tracklist:
1. Meditation (All My Gods Are Gone)
2. Wind On The Storm
3. Blood From Stone
4. The Poisoner
5. The Getaway
6. For The Wicked
7. Saints And Sinners
8. In From The Outside

Score: 80 / 100

Reviewer: Hugo
Toegevoegd: 16 juli 2019

Battle Beast @ Effenaar, Eindhoven Dynamo Metalfest

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.