Pitfest
Enquête

Wie is jouw favoriete toetsenist ooit?

Alex Staropoli
Christian 'Flake' Lorenz
Derek Sherinian
Don Airey
Falk Maria Schlegel
Henrik Klingenberg
Janne Wirman
Jens Johansson
Jon Lord
Jon Oliva
Joost van den Broek
Jordan Rudess
Josh Silver
Keith Emerson
Ken Hensley
Kevin Moore
Mambo Kurt
Martijn Westerholt
Michael Pinnella
Øyvind 'Mustis' Mustaparta
Richard Barbieri
Rick Wakeman
Steinar 'Sverd' Johnsen
Tuomas Holopainen
een andere toetsenist, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    25 april:
  • Finntroll, Metsatöll en Suotana
  • 26 april:
  • Bodyfarm, Insurrection en Inherited
  • Dogma, Curselifter en State Power
  • Old Man's Riot en Thorndale
  • 27 april:
  • Edenbridge, Deep Sun, Devilsbridge en Epinikion
  • Headless Hunter, Deadspeak, Ancestral Sin, Deafened to Death en Grofvuil
  • Temple Fang
  • Warkings, Hammer King en Victoriu
  • Willemsfest
  • 28 april:
  • Blasphemy, Wrok en Kerberos
  • FemME IX - Female Metal Event
  • Warkings, Hammer King en Victorius
  • 29 april:
  • Coroners, Gravery en Born Infected
  • Hate en Keep Of Kalessin
  • 30 april:
  • Coroners, Gravery en Malignity
  • Kill The Lights
  • 1 mei:
  • Kill The Lights
    25 mei:
  • Acid King en Earth Tongue
  • Bad Breeding
  • Caligula's Horse
  • Graveland festival
  • Vanaheim, Xaon en End Of the Dream
Kalender
Vandaag jarig:
  • Aleksej Obradovic (De Profundis) - 44
  • Elyghen (Elvenking) - 46
  • Fish (Marillion) - 66
  • Fredrik Hedström (Persuader) - 45
  • Ilia (Arafel) - 43
  • Javier Jiménez (Ebony Ark) - 42
  • Michael Wagener (producent) - 75
  • Mihai (Cadavrul) - 36
  • Nicholas Barker (Cradle Of Filth) - 51
  • Paul Baloff (Exodus)† - 64
  • Rosalie Cunningham (Purson) - 34
Review

Sallow - The Great Work
Jaar van release: 2017
Label: eigen beheer
Sallow - The Great Work
Sallow is een Amerikaanse blackmetalband die zijn oorsprong in New York vindt. Amerikaanse black staat er in het algemeen om bekend dat ze net dat extraatje in de sound heeft verwerkt en het drama brengt (denk aan Wolves In The Throne Room en Deafheaven). Dit is met Sallow tevens het geval. Deze driekoppige band bestaat voornamelijk uit multi-instrumentalisten die niet doen aan overdreven corpse-paint of andere verkleedpartijen.

De sound op The Great Work laat zich kenmerken door aanstekelijke riffs en vooral veel melancholisch gitaardrama. Naked In Moonlit Bliss, Drunk On Fire is de openingstrack en deze grijpt de luisteraar direct bij de kladden. Zeer aanstekelijke en door negatieve emotie getergde klanken komen in een noodvaart richting de luisteraar. De productie is door middel van een crust/punk-achtige aanpak tot stand gekomen en dit werkt dan ook uitstekend voor deze stijl van muziek. Alles klinkt live en er lijkt weinig glad getrokken te zijn door een doorgewinterde producer. Tijdens Awaiting Black Flames wordt de luisteraar wederom verrast door prachtige melodieën en ditmaal ook cleane gitaarpassages. De melodieën die tot de luisteraar komen, doen denken aan de aftiteling van een prachtige dramafilm waarbij het einde niet positief is.

De teksten die deze Amerikanen op deze ep ten gehore brengen, zijn apocalyptisch en hopeloos van aard. Dit sluit mooi aan bij de negatieve klanken en de melancholische melodieën van dit schijfje. Ik hoop dat deze New Yorkers snel een label vinden en hun prachtige klanken op een langspeler weten te zetten en menig ander zwartgallig zieltje weten te overtuigen.

Deze band heeft in 2015 een demo uitgebracht die tevens The Great Work heet en dezelfde tracks telt. Na het beluisteren van de ep-versie van deze songs ben ik absoluut overtuigd en zeer benieuwd naar wat deze zwartgalligen voor ons in petto hebben. Dit schijfje is een absolute aanrader voor liefhebbers van Abyssic Hate, Wolves In The Throne Room en Laster.

Tracklist:
1. Naked In Moonlit Bliss, Drunk On Fire
2. Awaiting Black Flames
3. Nocturnal Reprieve
4. Der Winter Kalt
Reviewer: Sander
Toegevoegd: 4 maart 2017

Kerry King in Muziekcentrum Enschede

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2024 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.