• Vincent Poliquin (Icewind) - 39
  • Zoltn Marthy (Ossian) - 55

Ywolf - Night Of The Werewolf
Jaar van release: 2003
Label: Adipocere Records
Ywolf - Night Of The Werewolf
Dit Franse label (Adipocere records) heeft me in het verleden al enkele leuke cd'tjes geleverd waaronder de laatste Furia. Maar dit product valt toch wel heel erg tegen. Dit mislukt Hongaars collectief onder leiding van meneer Garbriel Wolf brengt 7 heel saaie nummers waarin slechte keyboard en synthesizers melodietjes worden afgewisseld met wat gepraat en wat vaag geschreeuw. En dit alles onder het motto; "kijk eens hoe evil we zijn". Maar het enigste gevoel dat dit cd'tje bij mij oproept is humor. De meest slechte keyboard lijntjes blijven maar herhaald worden en dit vijftig minuten lang. De teksten die gebaseerd zijn op Jonh Caldwell's verhalen vallen nog wel mee! Gelukkig maar. Maar dit album blijft een heel lange zit. En het is niet dat ik iets heb tegen darkwave muziek maar dit is gewoon bagger.

Ik heb dit album echt alle kansen gegeven, zelf s'nachts opgezet en een paar kaarsen aangestoken maar ik vind dit cd'tje zo lachwekkend blijven. Ow ja, de schitterende bonus song is het titelnummer nog eens maar dan met een lekkere beat erdoor.Brrrrrrrrrrrr. De cover is ook lelijk en de productie lijkt nooit hebben plaatsgevonden. Heb ik al gezegd dat ik dit cd'tje niet trek? Bij deze dan! Een misbaksel van een album! Owja hun album dat uitkomt in 2004 is al af, wat verheug ik me daar toch op! Doorspoelen deze hap!

1. Night of the werewolf
2. Thamen oteth
3. Shadow of Zrogdavar
4. Varaniju
5. Dark side of chaos
6. Yr
7. Rebirth in the cemetery
8. Night of the werewolf (remix)

Score: 30 / 100

Reviewer: Kristof
Toegevoegd: 4 juli 2003

Meer Ywolf:

Ywolf - Night Of The Werewolf
Reactie van Een_Metalfan op 04-07-2003 om 12:20u

Kijkende naar het hoesje verwacht ik n van de vele onbekende black metal bandjes die een poging doen om door te breken. Enkele mannen met corpsepaint en met een grim uiterlijk voorspelde alles. Dat is wat ik dacht.. Viel dat even tegen! Wat een ongelooflijk lekkere dark ambient maakt deze band! Toen ik naar hun website surfte zag ik tot mijn verbazing dat deze band al twee cds had uitgebracht. Waarom heb ik nog nooit eerder iets van deze band gehoord? Veel van de nummers hebben iets weg van Mortiis. De sfeer is duister en depressief. Erg pakkende keyboard stukjes zorgen ervoor dat de nummers mooi melodieus klinken. Lekker als achtergrond muziek, om bij na te denken, maar ook lijkt het me geweldig deze band een keer live aan het werk te zien. De nummers op dit album zijn gebaseerd op de boeken van John Caldwell. Ywolf is de eenmansband van Gabriel Wolf, die alle teksten en muziek/vocals alleen heeft gedaan. Bij twee nummers heeft hij hulp gehad van Nagy Andras en Tomi Kalliola. Ontzettend knap dat iemand in zijn eentje zon briljante cd kan maken. Ik hoop echt dat deze band snel wat bekender wordt, want dat verdient hij echt!

Ywolf - Night Of The Werewolf