Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Vader - Necropolis
Jaar van release: 2009
Vader - Necropolis
Drie jaar na het indrukwekkende Impressions In Blood keert het Poolse Vader terug aan het front middels het nieuwe album Necropolis. Vader is een van die zeldzame bands die door de loop der jaren nooit haar roots heeft verloochend, maar consistent bleef vasthouden aan de brute vorm van death metal die de band zo populair heeft gemaakt. Sterker nog: een album als The Beast, dat toch slechts in zeer lichte mate wat nieuwigheden bevatte in de vorm van enkele midtempo-nummers, werd redelijk kritisch ontvangen (hoewel dat album zelfs tot een van mijn favoriete Vader-platen hoort). Met Impressions In Blood werden de fans echter weer op hun wenken bediend: hoewel de productie ietwat moderner klonk, beukten de nummers als vanouds en klonk de band strakker dan ooit.

Ook Necropolis zal het ongetwijfeld weer erg goed gaan doen. Wie deze band aan het werk hoort, zal geen moment denken met een band die al meer dan twee decennia actief is van doen te hebben. Sterker nog, de gretigheid en het enthousiasme spatten van dit album af en met ruim een half uur aan speeltijd weet Necropolis behoorlijk te overtuigen. De moddervette productie waarmee het album is gezegend helpt daar ook bij. Alleen het vrij stuurloze intermezzo The Seal is wat mij betreft weinig memorabel. Hoewel de eerste nummers op Necropolis stevig doorbeuken (met name het intense, korte Blast, dat zijn naam eer aandoet), overtuigt de band eveneens met logge midtempo-nummers die het niet van snelheid, maar van hun zware sound moeten hebben (Impure is daar een mooi voorbeeld van).

Bovenal klinkt Vader echter gewoon weer als Vader. De indrukwekkende strot van Piotr Wiwczarek is uit honderden herkenbaar en de band borduurt voort op de brute vorm van death metal met krachtige riffs en hier en daar flitsende gitaarsolo’s die de band al jaren tentoonspreidt. Necropolis is niet vernieuwend, nog bijster origineel, maar wél met liefde en enthousiasme gemaakt door een band die op een flinke dosis ervaring kan steunen. Bovendien klinkt Vader nog altijd energiek en vol overtuiging – en dat kan niet van iedere band die al zo lang actief is gezegd worden. Met Necropolis op zak zal de komende jaren dus weer menig podium onveilig gemaakt worden.

1. Devilizer
2. Rise Of The Undead
3. Never Say My Name