Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Metalium - Metalian Attack part two (dvd)
Jaar van release: 2006
Label: Armageddon Music
Metalian Attack part two is, zoals de titel al aangeeft, de tweede dvd van Metalium. De vorige dvd van deze Duitse powermetalers was blijkbaar succesvol genoeg dat de band nu alweer met een nieuwe op de proppen komt, en dat terwijl de band nog maar een handje vol studio albums heeft. Het is vast geen toeval dat de labelbaas ook bassist speelt in Metalium, en daardoor wat meer mogelijkheden voor zijn band heeft.

Met deze dvd wordt wel duidelijk waarom Metalium nooit tot de (sub)top van de powermetal zal doorbreken. Eerlijk is eerlijk, de nummers zitten erg aardig in elkaar, maar missen helaas net dat beetje extra. Live brengen de mannen het ook best goed, maar de podiumpresentatie (of beter gezegd, het ontbreken daarvan) maakt het niet echt interessant om te zien. Wat dus op de dvd staat is een aardig concert om te horen, maar niet echt iets bijzonders om te zien. Gelukkig is het met het geluid goed in orde, en is er ook een 5.1 mix voorzien.

Wat is tegenwoordig nog een dvd zonder extra's? Niet erg interessant. Ook dat moet Metalium bassist Lars Ratz gedacht hebben bij het samenstellen, en daarom heeft hij een zootje vakantiefilmpjes erop gezet. Goed, het betreft beelden van Metalium in Japan, maar als je het bekijkt heb je het gevoel dat je kijkt naar een vakantiefilm, die waarschijnlijk erg leuk is als je er bij was. De "bootleg"-sectie bestaat uit wat losse live nummers, her en der opgenomen. De kwaliteit wisselt, maar die zijn dan nog best aardig om te zien en horen. Helaas wordt dit vergezeld van beelden van signeersessies, die echt totaal niet interessant zijn. Gelukkig is de interviewsessie op de schijf wel wat interessanter, maar soms hebben de vragen een beetje een Hitkrant-niveau.

Als je dit zo leest kun je concluderen dat ik of een Metalium hater ben, of deze dvd gewoon niet echt interessant vond. Het eerste is in ieder geval niet waar, want ik kan Metalium op cd erg appreciëren, maar met deze dvd lijkt me alleen interessant voor de echte die-hard Metalium fan.

1. Fight
2. Name Of Blood
3. Demons of Insanity