Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 4 februari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Haken
  • Harakiri For The Sky
  • Soen
    1 maart:
  • Nervosa, Warbringer en Warfect
  • Carmen R. Schäfer (Brainstorm) - 43
  • Eddie Jackson (Queensrÿche) - 61
  • Nicola Pirroni (Holy Martyr) - 46
  • Olaf Zissel (Tankard) - 54
  • Stuart Marshall (Dungeon) - 43
  • Vrangsinn (Carpathian Forest) - 48

• Dave G. Halliday (Hell) - 1987
  • Willie Dixon - 1992

Vandenberg's Moonkings - Rugged & Unplugged
Label: Mascot Label Group

Adrian Vandenberg is zonder meer een van de bekendste en grootste gitaristen van Nederlandse bodem. Dat bewijst hij al decennialang met onder meer zijn werk bij Whitesnake en zijn eigen band Vandenberg. Sinds 2014 is hij terug op binnen- en buitenlandse podia met Vandenberg's Moonkings. Samen met de beresterke zanger Jan Hoving en de solide ritmesectie die bestaat uit Sem Christoffel (bas) en Mart Nijen Es (drums) heeft Vandenberg inmiddels al twee uitstekende hardrockplaten geproduceerd en staat dit viertal live garant voor een bijzonder fijne rockavond. Voor fans die uitkijken naar akoestische studioversies van oude en nieuwe publieksfavorieten is er nu Rugged & Unplugged.

De schijf bevat acht akoestische versies van Moonkings-songs, Vandenberg's Burning Heart en Whitesnakes' Sailing Ships. De soms harde, ruige rockversies zijn op Rugged & Unplugged ontdaan van alle opsmuk en teruggebracht tot het gitaarwerk van Vandenberg en de zang van Hoving, hoewel een tamboerijn, vioolmelodie of een subtiele drumroffel af en toe ook hun intrede doen.

Het resultaat mag er zijn met vertolkingen die intiemer en kleiner aanvoelen dan de stevige rockversies. Het gevoelige What Doesn't Kill You wordt een stuk persoonlijker en het melancholische karakter uit de ultieme break-up-ballad Burning Heart klinkt mede door de diepere stem van Hoving een stuk doorleefder dan dat het dat in de jaren tachtig deed. Stuk voor stuk zijn het aangename interpretaties die het karakter van de nummers met regelmaat wezenlijk veranderen. Op het spel valt weinig aan te merken; hier zijn vakmensen aan het werk. Het is een mooie toevoeging aan de Moonkingsdiscografie en zeer interessant voor fans die de bescheidenere momenten uit een show thuis nog eens willen herbeleven.

1. What Doesn’t Kill You
2. Sailing Ships (Whitesnake-cover)
3. Out Of Reach