Alcatraz
Enquête

Marco van Basten vond het maar niks dat Linkin Park voor de aftrap van de Champions League-finale op 31 mei een optreden verzorgde. Wat vind jij van de Amerikaanse gewoonte om grote sportwedstrijden op te vrolijken met een concert?

Geweldig, ook voor aanvang van de wedstrijd
Prima, maar niet voor het duel wanneer de spelers zich willen opwarmen
Dat is iets voor pop-acts, niet voor heavy bands als Linkin Park en Gojira
Zo’n muzikaal optreden is onzin, het publiek komt voor de sportwedstrijd
Sport is kut, laat die band elders een eigen concert doen voor hun fans
Van mij hoeft het niet, maar ik gun zo’n band wel de extra exposure
Normaliter vind ik het een goed idee, maar Linkin Park was echt slecht
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    10 juni:
  • Whitechapel
  • 11 juni:
  • King Diamond, Paradise Lost en Angel Witch
  • Myles Kennedy
  • W.A.S.P.
  • 12 juni:
  • Man as Plague, Gallamesh en Everything Decays
  • 13 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague en The Unslain
  • 14 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague
  • Sorcerer
  • 15 juni:
  • Into The Grave
Kalender
Vandaag jarig:
  • Adam "Nergal" Darski (Behemoth) - 48
  • Ernie C. (Body Count) - 66
  • Howlin' Wolf† - 115
  • Johan Ericson (Draconian) - 46
  • Juhana Karlsson (Amoral) - 42
  • Magnus Rosén (Hammerfall) - 62
  • Marko Paasikoski (Sonata Arctica) - 47
  • Martin Orford (IQ) - 66
  • Mickey Curry (Bryan Adams) - 69
  • Peter Gale (Sweet Sorrow) - 45
  • Robert Hampson (Loop) - 60
Review

Deep In Hate - Chronicles Of Oblivion
Jaar van release: 2014
Label: Kaotoxin Records
Deep In Hate - Chronicles Of Oblivion
Deep In Hate is een Franse deathcoreband die in 2004 is opgericht. Op het debuut Only The Strong Survive (2007) overheerst de (brutal) death metal nog, maar na diverse line-upwisselingen beweegt de band zich met opvolger Origins Of Inequality (2011) meer naar deathcore. Op het derde album Chronicles Of Oblivion is het echter niet alleen deathcore wat de klok slaat, maar wordt dit gecombineerd met death metal.

Na een overbodig intro lijkt het er tijdens de eerste palm muted riff van Genesis Of Void even op dat je een cd van Fear Factory aan hebt staan. Over deze riff heen wordt namelijk een industrial-achtige lead gespeeld, ondersteund door dubbele basdrums. Het nummer klinkt veelbelovend tot de vaart eruit wordt gehaald met een zeer traag en inspiratieloos klinkend deathcoregedeelte. Dit probleem herhaalt zich helaas nog een aantal keer op deze schijf. Een enkele keer is een breakdown geslaagd, zoals in The Cattle Procession, een nummer met een Spheres Of Madness-achtige vibe (Decapitated). De invloeden van de Polen (alsmede die van Gojira) hoor je ook weer terug in New Republic.

Opvallend is dat het album toegankelijker is dan het eerdere materiaal. Het nieuwste werk is minder georiënteerd op het technische spel maar gefocust op de songwriting en het pakkend maken van de tracks. Nog altijd zijn er diverse momenten waarop er complexe riffs en razendsnelle blasts de boventoon voeren zoals tijdens de eerste minuut van Altars Of Lies (hetgeen aan Beneath The Massacre doet denken) en het Braindrill-achtige begin van The Divide. Echter de trage en iets te lange afsluiter Beyond bezit een meeslepende groovy riff die goed blijft hangen en kent een mooi einde met een atmosferische Agalloch-riff. Het minder zware maar melodieuze Unheard Prayers is ook een interessant nummer dat mede door de progressieve grindcore-ideeën meer aan Dying Fetus doet denken.

De triggers van Nicolas Bastos (ex-Aborted) zorgen ervoor dat het geheel strak klinkt maar ze overheersen zo in de mix dat het stoort. Ook de zeer laag gestemde ritmegitaren van het gitaarduo Florian Paris en componist Vincent Gross zijn prominent aanwezig op de hard gemasterde plaat die naar overproductie neigt. De zang van Matthieu Renaud, die regelmatig gedubd is, staat evenals de bas wat zacht in de mix en varieert van diepe grunts tot harsh vocals en screams. Sven de Caluwé, zanger van Aborted, heeft overigens nog een onopvallende gastrol tijdens Wingless Gods.

Chroncles Of Oblivion is een zware, groovy deathcoreplaat geworden met veel afwisseling in tempo en een scheut melodie. Ondanks dat Deep In Hate meer diversiteit biedt dan de doorsnee deathcoreband, benutten de Parijzenaars de extra mogelijkheden die dat met zich meebrengt, in te beperkte mate om te overtuigen. Met name de fantasieloze (eentonige) riffs en de overdaad aan triggers zijn daar debet aan. Jammer dat deze goede muzikanten hun potentieel niet beter benutten. Het is zeker niet slecht maar er zijn genoeg bands in de scene die beter presteren.

Tracklist:
1. Introduction
2. Genesis Of Void
3. The Cattle Procession
4. Altars Of Lies
5. New Republic
6. The Unheard Prayers
7. The Divide
8. Wingless Gods
9. Beyond

Score: 72 / 100

Reviewer: Jeffrey
Toegevoegd: 19 augustus 2014

Pitfest Iron Maiden Rock Legends Special

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.