Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

Bible Of The Devil - Freedom Metal
Jaar van release: 2009
Label: Cruz Del Sur Music
Bible Of The Devil - Freedom Metal
Bij mijn stapel cd's die een recensie nodig hadden, zat ook de laatste van Bible Of The Devil. En om eerlijk te zijn sprong ik nou niet echt een gat in de lucht, want ik was niet te spreken over de vorige cd The Diabolic Procession. Rommelig, haastig, met slechte zang... dat is in een notendop wat ik vond van de muziek van deze heavy metal-band. Het nieuwe Freedom Metal valt echter reuze mee! Nog steeds is het geheel rommelig en de zang is er niet echt beter op geworden. Men heeft wederom een dag studio-tijd gekregen om de boel in te spelen. Maar volgens mij waren ze dit keer gewoon goed voorbereid, want de nummers zijn beter en strakker ingespeeld. Het geluid is nu rauwer en dat past nu erg goed bij de muziek.

De gitaristen hebben de laatste jaren vooral goed geluisterd naar Thin Lizzy. De twin-leads komen in elk nummer ruimschoots voorbij, en vooral in Hijack The Night en Heat Feeler. Het is echter Ol' Girl dat een regelrechte ode is aan Phill Lynot. Niks nieuws dus, maar het luistert lekker weg weg. De mannen van Bible Of The Devil kiezen er eerder spontaniteit dan originaliteit. Het is dus mooi te concluderen dat de band uit Chicago toch een goede, energieke plaat in zich hadden. Het is niet hoogstaand, maar voor wat hersenloos vertier is Freedom Metal uiterst geschikt.

1. Hijack the Night
2. Night Oath
3. The Turning Stone