• Robert Jan Stips (Supersister) - 73
  • Sven-Erik "Maniac" Kristiansen (Mayhem) - 54

Dawn Of Destiny - Human Fragility
Jaar van release: 2009
Label: Shark Records
Dawn Of Destiny - Human Fragility
Het zeer productieve gezelschap Dawn Of Destiny (drie albums in drie jaar!) is sinds de oprichting in 2005 twee keer in Nederland geweest. De laatste keer was op het Rotterdamse Roadgrill festival, waar ik voor Metalfan.nl de foto’s heb geschoten. Net als bij Rik heeft het optreden van Dawn Of Destiny bij mij weinig indruk gemaakt. Ik hoef dus verder weinig uitleg te geven hoe ik reageerde toen bleek dat ik Human Fragility mocht reviewen.

Nou verdient elke promo een nieuwe kans, dus ook Dawn Of Destiny. En om heel eerlijk te zijn, moet ik toegeven dat Human Fragility een bijzonder sterk album is. Het bevat vijftien leuke songs die nog het meest in het straatje van Nightwish vallen. Al moet ik eerlijk zeggen dat dat naast Epica en Delain mijn enige referentie met het genre is. Met name Silent Suffering, Dying Alone en het Arabisch getinte Ten Plagues Of Egypt springen eruit. Slecht materiaal is er niet. De hele plaat biedt een mooie balans tussen goede en sterke songs. Daarnaast zitten de sterke kanten van Human Fragility 'm vooral in de variatie en de uitstekende productie

Nogmaals, mijn kopje thee is het niet, maar liefhebbers female fronted bands moeten Dawn Of Destiny absoluut een kans geven. Tanja Maul beschikt over een poeslief stemmetje, Het zingen gaat makkelijk en vooral uitstekend af, maar doordat ze zo lief klinkt is ze helaas niet geschikt voor agressievere vocale acties. Het is alsof een leeuwenwelp het gebrul van zijn vader probeert te imiteren. Human Fragility is overigens met 65 minuten wel een erg lang album. Met 15 nummers lijkt er maar geen eind aan te komen. Desondanks is Dawn Of Destiny meer dan klaar voor de volgende stap. Als onze Duitse vrienden dit niveau op de komende albums weet te handhaven of overtreffen, dan kun je niet meer om deze band heen.

1. Decadence Of A Heart
2. Silent Suffering
3. Unborn Child
4. In A Heartless World
5. Learning To Fly
6. A Better Time To Come
7. Human Fragility
8. Destiny Unknown
9. Ten Plagues Of Egypt
10. Dying Alone
11. Blown Away
12. End Of Pain
13. One Heart
14. Unchained Someday
15. For Love

Score: 86 / 100

Reviewer: Ruud
Toegevoegd: 1 februari 2010

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2023 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.