Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • Daniel González (Darksun) - 41
  • Heikki Pöyhiä (Twilightning) - 41
  • Huddie "Lead Belly" Ledbetter† - 134
  • Jarpen (Elvenking) - 44
  • Kita (Lordi) - 48
  • Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Krypt Axeripper - Mechanical Witch
Jaar van release: 2007
Label: Ektro Records
Krypt Axeripper - Mechanical Witch
Uiteraard zijn er al de nodige vage releases besproken op deze webstek. Maar het Finse Krypt Axeripper spant met gemak de troon. Deze ‘band’ is ontstaan dankzij overmatig lsd gebruik van een figuur dat zichzelf niet bekend wilt maken. Deze onbekende man wilde graag een parodie maken op Manowar en consorten en tekstueel is dat met songs als High Speed Thunder Forever Gone ook gelukt. Kolder van het hoogste Finse poldergehalte.

De liedjes duren gemiddeld een minuutje of twee (!) en zijn te vaag om in een hokje te stoppen. Het is geen heavy metal, maar een vreemdsoortig experimenteel jaren ’70 rock met wat zwevende gitaarsolo’s en wat onlogisch gezwijmel dat moet doorgaan als gezang. Een cijfer op deze totaal absurde release kan ik niet plakken en het eveneens Finse Ektro Records spoort in zijn geheel niet. Met een apart gevoel voor humor gaan ze alvast in de toekomst de New Wave Of Finnish Heavy Metal blijven promoten met bands als Acid Mothers Temple & The Cosmic Inferno, Circle, Pharaoh Overlord en Kuusumun Profeetta. Als dat niet in het gekkenhuis eindigt, weet ik het ook niet meer.

1. Sacrifice The Sea
2. Battle Of The Axehammer
3. High Speed Thunder Forever Gone