22-10-2020

Axxis - Paradise In Flames
Jaar van release: 2006
Label: AFM Records
Axxis - Paradise In Flames
Exact twee jaar na het uitgebalanceerde ‘Time Machine’ ligt opvolger ‘Paradise In Flames’ in de winkel. Het clichérijke artwork en hun Duitse origine zal er wel weer voor zorgen dat ook dit nieuwe Axxis plaatje in de lage landen niet zal aanslaan. Dat is jammer, want dit is een band met een rijk verleden en hun laatste twee comeback cd’s bevatten lekkere hardrock/heavy metal met veel melodie en sfeer.

Deze nieuwe songs klinken weer typisch Axxis; pompende hardrockriffs, de aparte stem van Bernhard Weiss, het bombastische toetsenwerk en zeer catchy refreinen. De verschillen tussen ‘Paradise In Flames’ en het oudere werk zitten in de details; achtergrondzangeres Lakonia kreeg nu zowaar wat volwaardige zanglijnen en alles klinkt nog spontaner en vrolijker. Dit ‘niets aan de hand’ album luistert echter zeer goed weg en alles wat je wilt horen op een hardrockplaat (snelle speednummers doorspekt met weelderige solo’s, meezing hardrocksongs én de ballade) is aanwezig.

Maar wat voegt deze plaat dan toe aan de hardrockgeschiedenis? Helemaal niets. Enkel veel luisterplezier. En draait het daar niet allemaal om? Er verschijnt ook een limited digibook van ‘Paradise In Flames’ met twee extra songs en een cd-rom gedeelte. En nu ga ik weer hersenloos verder zingen. ‘You are my talisman, let me ride on the wings of..’ Heerlijk plaatje.

1. Paradise In Flames (Intro)
2. Dance With The Dead
3. Tales Of Glory Island