Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

• Justin Broadrick (Godflesh) - 53
  • Louis Svitek (Ministry) - 59
  • Sander Gommans (After Forever) - 44

Molassess - Through The Hollow
Label: Season of Mist

Molassess - Through The Hollow

Eigenlijk is er maar één woord nodig om te weten of deze plaat wat voor u is: Roadburn. Mocht dit niet de gewenste duidelijkheid scheppen, dan is uw waardering voor The Devil's Blood een goede indicator. Daar borduurt deze band namelijk op voort. Molassess was in eerste instantie in het leven geroepen voor een optreden op Roadburn Festival 2019; precies vijf jaar na het optreden van The Devil's Blood aldaar. Het tragische lot van Selim Lemouchi laat onverlet dat den duvels bloed stroomt waar het niet gaan kan. En zo geschiedde.

Maar hoe zit dat nou precies? Is het een in memoriam, een ode, een viering van het leven, een wederopstanding? U mag zelf kiezen. De band heeft zichzelf genoemd naar het laatste nummer op Lemouchi's solo-ep Earth Air Spirit Water. En zo zijn verleden, heden en toekomst verenigd op deze 16 oktober te verschijnen plaat: Through The Hollow. Als u daar een label op wilt plakken, gaat u uw al dan niet goddelijke gang maar. Het is alles en niets en ... ach laten we het over de muziek hebben.

Het openingsnummer is de titeltrack van deze negen tracks tellende plaat en u wordt gelijk aan een test onderworpen. Een test in zitvlees en uithoudingsvermogen welteverstaan. Het nummer klokt namelijk pas na ruim elf minuten in en is daarmee ook gelijk de langste track. Het is echter smullen geblazen. De gelaagde, bezwerende zang van Farida Lemouchi zweeft over het door haar vijf compagnons geschetste, occulte, psychedelische landschap; een fantastische ontdekkingsreis.

Een ontdekkingsreis waar verleden, heden en toekomst samenzweren. Hoewel de composities op Through The Hollow overduidelijk geworteld zijn in het verleden, staat het sextet dankzij een sterke, hedendaagse productie met beide voeten in het heden. Dat biedt genoeg perspectief voor de toekomst.

Het pad van verleden naar toekomst komt ook duidelijk terug in de tracklist. Zo wordt opleving en groei (Through The Hollow en Get Out From Under) gevolgd door worstelingen met het leven (Formless Hands en Corpse Of Mind). De teloorgang wordt vervolgens ingezet met The Maze Of Stagnant Time. Daarna komt het onvermijdelijke ... De Dood (I Am No Longer en Death Is). Echter, dan zijn we er nog niet, zo bewijst Tunnel. Er is een toekomst. Het duivelse bloed stroomt waar het niet gaan kan, The Devil Lives!

1. Through The Hollow
2. Get Out From Under
3. Formless Hands