Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Nuclear Assault - Alive Again
Jaar van release: 2003
Label: SPV / Steamhammer Records
Nuclear Assault - Alive Again
Nuclear assault maakte furore in de jaren '80 met platen als 'Game over' en 'Handle with care'. In de jaren '90 lag de band stil en in 2002 begon ze sporadisch terug op te treden. De line-up van de huidige Nuclear assault bestaat uit John Connelly op zang en gitaar, bassist Danny Lilker, gitarist Anthony Bramante en drummer Glenn Evans. Deze live cd is hun eerste wapenfeit voor hun nieuw label SPV/Steamhammer.

Omdat ik de oude albums wel vrij goed vind was ik wel benieuwd naar dit schijfje. Maar dit cd'tje blijkt toch maar een ontgoocheling te zijn. Het live album duurt nog geen veertig minuten en bevat maar twaalf nummers. De nummers klinken ook wel vrij rommelig. De thrash vermengt met hardcore komt niet echt goed uit de verf. Als je cd luid zet is het wel beter aan te horen, maar aan de productie is duidelijk niet zo veel werk besteed. Ook het feit dat er nummers zoals "Equal rights" en "Lesbians" ontbreken vind ik persoonlijk niet echt kunnen. En het feit dat de band weer een live album uitbrengt vind ik echt onnodig. Er staat ook nog 'enhanced material' op de cd. Ik steek het cd'tje dus in mijn cd-rom lade en er start een saai filmpje met een interview met de vier heren en daarna een heel slecht opgenomen live nummer. Erg overbodig.

Ik kan dit cd'tje dus echt aan niemand aanraden. Ik vind het een bittere tegenvaller. Waarom brengen ze niet een verzorgde dvd uit met veel materiaal uit? Aan dit korte schijfje met nummers die vroeger al zijn vastgelegd op liveplaten heeft toch niemand iets aan? De nummers blijven natuurlijk nog wel leuk en aardig. Maar dit vind ik na jaren wachten toch echt wel zeer tegenvallen. Ik heb hier maar één woord voor en dat is geldklopperij. Hopelijk kruipen ze dit jaar in de studio en brengen ze nog eens een goed nieuw album uit.

1. Rise from the ashes
2. Brainwashed
3. F#