19-10-2020

Nuclear Assault - Louder Harder Faster (dvd)
Jaar van release: 2007
Label: Locomotive Music
Misschien had Nuclear Assault toch beter nooit een reünie gehouden. De concerten in de Benelux waren aardig voor diegenen die de band nog nooit hadden gezien, maar veel daadkracht en resultaat heeft deze wederopstanding niet opgeleverd. Zo was het live-album Alive Again een kleine ramp en werd ook het nieuwe studioalbum Third World Genocide zeer verdeeld ontvangen. In 2006 werd er nog een dvd getiteld Louder Harder Faster in Amerika uitgebracht op Screaming Ferret Wreckords die nu ook officieel te verkrijgen valt in de Europese speciaalzaak dankzij Locomotive Music.

De crossover thrash metal heeft altijd wat rommelig geklonken, maar zelfs jaren later maken ze er op het Louder Harder Faster festival een potje van. Er worden in een dik halfuur acht klassiekers en twee nieuwe songs doorgeblazen, maar heel veel valt er niet te genieten van deze concertregistratie want het geluid is erg slecht en het camerawerk erg matig.

Naast dit concert is er nog ruim twee uur bonusmateriaal voor handen. Zo krijg je oude live-beelden van verschillende concerten waarvan sommige best de moeite waard zijn. Althans als je bootlegkwaliteit niet storend vindt. Vervolgens kan je genieten van twee vermakelijke nieuwe videoclips (Price Of Freedom en Long Haired Asshole), een overbodig interview en drie fotoslideshows. Dit laatste is toch de moeite omdat de aandachtige luisteraar hoort dat ondertussen de gehele Survive demo wordt afgespeeld.

Als je heel dronken bent moet je de flauwe parodieën Celtic Frosty Beer en Folsom Prison Blues eens luisteren. Het Spinal Tap hoogtepunt zijn echter de beelden uit de studio waar ze hun laatste album hebben opgenomen. Nu begrijp ik waarom dat album zo slecht klonk! En dankzij dat John Connelly nog een stuk a capella zingt, ben ik tot de conclusie gekomen dat Dave Mustaine een absolute wereldzanger is. Deze dvd is dus enkel voor de echte fan.

Tracklist concert:
1. Rise From The Ashes
2. Brainwash