Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Swashbuckle - Back To The Noose
Jaar van release: 2009
Swashbuckle - Back To The Noose
Sinds de Pirates Of The Caribbean-trilogie zijn piraten populairder dan ooit. Ook in de metalscène laat die groeiende populariteit zich gelden. Het enorme succes van een band als Alestorm spreekt wat dat betreft boekdelen. Ook Nuclear Blast heeft de piraterij kennelijk omarmd, waardoor de pret-thrashers van Swashbuckle hun tweede volledige album via dit grote concern op de markt mogen brengen. Hoewel deze band waarschijnlijk nog vrij onbekend is bij het publiek, betreft het hier in ieder geval géén ripoff van Alestorm. Zo verschillen de bands muzikaal gezien behoorlijk van elkaar, maar lag Swashbuckle ook al aardig op koers toen de schuit van Alestorm nog te water gelaten moest worden.

Swashbuckle tapt dus uit een ander vaatje dan Alestorm. Zoals de titels en lengte van de nummers al doen vermoeden, gaat het hier vooral om een vrij simplistische vorm van thrash metal, waarbij humor hoog in het vaandel staat. De nummers zijn kort en zonder veel fratsen, maar hier en daar laat de band tevens horen aardig te kunnen musiceren. Wie het piratengebral van frontman Admiral Nobeard even wegdenkt, hoort een band die hier en daar wel wat raakvlakken vertoont met de eveneens humorvolle no-nonsense thrash metal van Tankard. De 21 nummers (waaronder enkele intermezzo’s – de één meer humoristisch dan de ander) trekken in razend tempo aan de luisteraar. Daardoor blijft de vaart er lekker inzitten, maar tegelijkertijd blijft ook na meerdere luisterbeurten weinig hangen, omdat de nummers behoorlijk onderling inwisselbaar klinken (met als uitschieter het razende Cruise Ship Terror) en de zang vrij monotoon wordt.

Kortom: Back To The Noose is een leuk feestalbum dat het prima zal doen in de late uurtjes, als de biervoorraad aardig is geslonken en iedereen nog fit genoeg is om uit zijn dak te gaan. Eenmaal nuchter zal het de meesten toch wat te gemakkelijk in de oren klinken. De keuze van Nuclear Blast lijkt dan ook vooral gebaseerd op het piratenthema van de band. Back To The Noose is zeker geen slecht album, maar ook geen echte hoogvlieger. Luchtig, pretentieloos vermaak dus.

1. Hoist The Mainsail
2. Scurvy Back
3. Back To The Noose