Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • Daniel González (Darksun) - 41
  • Heikki Pöyhiä (Twilightning) - 41
  • Huddie "Lead Belly" Ledbetter† - 134
  • Jarpen (Elvenking) - 44
  • Kita (Lordi) - 48
  • Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Kataplexia - Supreme Authority
Jaar van release: 2008
Label: Xtreem Music
Kataplexia - Supreme Authority
Kataplexia, waarde lezer, is een bandnaam die u van mij aan het einde van deze review weer mag vergeten. Bepaalde deathmetal heeft een houdbaarheidsdatum, om deze te verlengen kiezen bands er vaak voor om hun product te drogen of in te zouten. Met het gevolg dat de cd`s keer op keer weer nietszeggend worden. Niet zozeer gammel, maar totaal zonder smoel. Van hetzelfde laken een pak, waar bijna iedereen ook al wel 193 van in de kast heeft hangen.

Afijn, Kataplexia is dus precies zo`n klant. Na twee full-lengths is er dit jaar weer een derde uit, Supreme Authority . Het verschil met de voorgaande schijven is weer minimaal, wederom beukt de band precies dezelfde bomen om tot een pad, die precies dezelfde bochten maakt als de vorige twee en op precies dezelfde manier weer in het woud van de deathmetal verdwijnt, zonder de luisteraar uiteindelijk nog ergens heen te brengen. Wederom leunend op de USDM-grondleggers blaast Kataplexia Supreme Authority vol ronkende nummers die wel stevig doorbaggeren maar voor de rest al talloze keren gerecycled zijn door deze en gene en niet in de laatste plaats door Kataplexia zelf. Vernieuwing is binnen deathmetal echt geen noodzakelijk kwaad, maar zo is het ook maar een eentonige bedoeling.

Terwijl Kataplexia verder eigenlijk best aardig is. Men komt met degelijke deathmetal, een vrij goede productie en toch ook wel wat primitieve kartelranden waar het bloed altijd zo lekker aan blijft plakken. Alleen doen de inspiratieloze nummers de band verder behoorlijk de das om. Ach, het is best leuk voor een keertje, een terugkeer wordt echter gauw weer te veel moeite.

1. Life Under Earth
2. Unpredictable Spiritualism
3. Sight Of The Anonymous Identities