• Martin Eric Ain (Celtic Frost)† - 57
  • Sal Abruscato (Life Of Agony) - 54

• René Berg (Hanoi Rocks) - 2003

Superjoint Ritual - A Lethal Dose Of American Hatred
Jaar van release: 2003
Label: Sanctuary Records
Is Pantera dood? Dat is de vraag waarop menig fan antwoord zou willen hebben. Officieel niet, maar frontman Phil Anselmo concentreert zich tegenwoordig op zijn andere bands Down en Superjoint Ritual. Na het redelijke debuutalbum Use Once and Destroy is Superjoint Ritual nu terug met A Lethal Dose Of American Hatred, en dit album doet z'n naam eer aan.

A Lethal Dose Of American Hatred bevat 13 snoeiharde tracks, en verveelt nergens. De keiharde riffs en beukende drums knallen je boxen uit, en na drie kwartier zit je met een gevoel van "whoa, that was heavy". De paar rustpauzes die de luisteraar krijgt (bijvoorbeeld in Destruction Of A Man) zijn net zo intensief als de snellere songs (zoals Never To Sit Or Stand Again). Het zijn echter wel de snellere, lekker thrashy, catchy songs die het album overheersen, waar niemand wat op tegen zal hebben.

In sommige songs is een hardcore invloed erg aanwezig, maar in andere songs doen de riffs me toch nog wat aan Pantera denken. Waarschijnlijk komt dat ook door de man die de microfoon in z'n hand houdt, want Anselmo heeft toch een redelijk herkenbare stem. Zowel qua muziek als text geeft de titel van het album precies aan waar het op staat. Het is namelijk een brok pure agressie wat op het schijfje staat. Anselmo's manier van zingen zorgt er echter wel voor dat niet alle texten even begrijpelijk zijn, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Aan de productie is niks op aan te merken. Het album klinkt rauw en medogenloos, wat perfect past bij de songs. A Lethal Dose Of American Hatred is van voor tot achter een heerlijk album, en ideaal als je je agressie kwijt moet.

1. Sickness
2. Waiting For The Turning Point
3. Dress Like A Target