• Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Incarnate - Hands Of Guilt / Eyes Of Greed
Jaar van release: 2011
Label: Demons Run Amok
Het Middelburgse Incarnate timmert vanaf 2003 al aardig aan de weg met een heel vette mengeling van death metal, thrash en hardcore. Toch lijkt de focus met hun tweede langspeler Hands Of Guilt / Eyes Of Greed meer op de eerste twee te liggen. Niet eens zo’n slechte zet, want ook met de nieuwe vocalist Koen Mattheeuws laat Incarnate horen dat het zeker thuishoort in de (sub)top van het vaderlandse metalcircuit.

Hands Of Guilt / Eyes Of Greed valt onder de noemer ‘kort maar krachtig’. Want na een kleine 26 minuten is het al voorbij met de pret. Maar dan heb je wel een uiterst krachtig arsenaal aan nieuw materiaal voor de kiezen gekregen. Alle zes de tracks (want intro en outro) variëren behoorlijk en dat komt ten goede van de houdbaarheid van de plaat. Een goed voorbeeld hiervan is het meesterlijke Tempted (By An Angel); na een sfeervolle opening barst het nummer los in alle geweld, waar eerst de death/thrash-invloeden hoogtij vieren en daarna de hardcore met vette breaks de overhand krijgt. Het daarop volgende nummer Caged kent eenzelfde soort structuur, al is daar de intro net iets te langdradig.

Dit materiaal zal hoogstwaarschijnlijk in goede aarde vallen bij zowel death metalfans als liefhebbers van hardcore. Hands Of Guilt / Eyes Of Greed getuigt van uitstekend vakmanschap en er is hoorbaar genoeg potentie over om verder te groeien. Strakke riffs, lompe breaks en een heerlijk sinistere sound; dat is Incarnate in een notendop. Hier en daar zijn altijd nog wat scherpe randjes, maar als deze eraf kunnen, dan ligt er nog altijd een prachtige toekomst in het verschiet voor deze Zeeuwen.

1. Doomed To Wander
2. Sinner’s Fate
3. Tempted (By An Angel)