• Steven Adler (Guns N' Roses) - 57

• Rhett Forrester (Riot) - 1994

Incarnate - A Dark Age Of Lies
Jaar van release: 2005
Label: Lucifers Legions Records
Incarnate - A Dark Age Of Lies
Onlangs speelden Incarnate nog twee keer op één avond in mijn achtertuin. Eerst werd Hoek aangedaan en daarna werd Terneuzen getrakteerd op een mosh attack. Terecht, want deze metalcore doet het nog altijd het best op de planken. Dankzij een deal met het kleine Duitse Lucifers Legions Records komt de vorig jaar in eigen beheer verschenen ‘A Dark Age Of Lies’-demo opnieuw uit. De vijf oorspronkelijke songs worden aangevuld met twee bonustracks die eerder dit jaar op een splitcd waren te horen.

Zweedse riffs, maatschappij-cynische teksten, songs met een kop en een staart, duidelijke structuur, groove stukken en het obligate occasionele hakwerk….dat horen we allemaal op dit plaatje. Zowel fans van Liar als liefhebbers van neothrash zullen dit wel smaken. Uiteraard is er nog ruimte voor verbetering: de vocalen zijn niet altijd even sterk (kwestie van oefening), de zanglijnen en het riffwerk zijn soms iets te voorspelbaar, er wordt te weinig eigen smoel getoond en het geheel spettert nog niet zoals het op het podium doet. Maar dit is dus allemaal opnieuw opgewarmde koek, dus ik verwacht dat Incarnate in 2006 met een uitstekend nieuw product komt aanzetten. En hopelijk wordt dat duister sfeertje dat gedrapeerd is over de muziek nog groter.

1. Stronghold
2. Hate
3. Erased