• Robert Palmer (The Power Station)† - 73
  • Rod Evans (Deep Purple) - 75

Kill Tech - Inappropriate
Jaar van release: 2010
Label: Toetagger Productions
Kill Tech - Inappropriate
Inappropriate is de eerste ep van het Noorse Kill Tech. En ik moet zeggen, het was zeker geen onaangename eerste ontmoeting met deze band. Kill Tech maakt een prettige mix van Devildriver-achtige metal met punkinvloeden van bands als The Exploited. Veel riffs deden mij denken aan de lekkere, ouderwetse hardcorepunk van vroeger. Maar vergis je niet: Kill Tech is meer metal dan punk.

De songs zijn lekker compact en solide, met riffs die je van het begin af aan meteen al meefluit, zonder dat ze vervelend in je hoofd blijven hangen. Simple Life Is Complicated is wat dat betreft het beste nummer van de plaat, al komen er meer dan genoeg lekkere riffs voorbij. Ground Zero Intro is de vreemde eend in de bijt, aangezien dit een klassieke intro is van Ground Zero (zoals de titel al doet vermoeden). Zanger Dreggur probeert bij dit nummer clean te zingen, wat hem niet echt goed afgaat, maar gelukkig komt na drie regels het rauwe randje weer om de hoek kijken. Qua geluid doet hij erg denken aan de zanger van Ryker’s of Merauder, zonder teveel hardcore te worden.

Het enige minpuntje is eigenlijk het eigenaardige gerinkel dat van de drums af schijnt te komen en de gehele plaat aanwezig is. Dit zorgt voor een milde irritatie, maar niet voldoende om niet terug te keren naar de plaat. De algehele productie is wat mager en zou baat hebben bij een wat stevigere en een meer bombastische aanpak. Ondanks deze schoonheidsfoutjes is Inappropriate een prima start voor Kill Tech en ik ben zeker benieuwd naar een full length vervolg hierop.

1. Precautions
2. Inappropriate
3. Path Of Destruction