Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 4 februari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Haken
  • Harakiri For The Sky
  • Soen
    1 maart:
  • Nervosa, Warbringer en Warfect
  • Carmen R. Schäfer (Brainstorm) - 43
  • Eddie Jackson (Queensrÿche) - 61
  • Nicola Pirroni (Holy Martyr) - 46
  • Olaf Zissel (Tankard) - 54
  • Stuart Marshall (Dungeon) - 43
  • Vrangsinn (Carpathian Forest) - 48

• Dave G. Halliday (Hell) - 1987
  • Willie Dixon - 1992

Impiety - Paramount Evil
Jaar van release: 2004
Label: Agonia Records
Impiety - Paramount Evil
"In short, the hell we perceived to be is no where else but right here on this Earth..."

Dit simpele zinnetje (afgekeken van een promo a-viertje) bevat meer waarheid dan dat u er in de eerste instantie achter zou zoeken. Dat heb ik vanmorgen persoonlijk kunnen ondervinden toen ik in alle vroegte en duisternis uit bed werd geblazen door een enorme hoop kabaal. Twee open ogen en een glimp van achter de gordijnen later wist ik alweer hoe laat het was. Pal voor mijn huis heeft de gemeente een enorme glasbak gestationeerd, die eens in de zoveel tijd wordt geleegd. Opgetild door een flinke kraan laat deze jongen dan zijn denkbeeldige ontlastig lopen, wat gepaard gaat met helse geluiden die menig slaper gauw weer op de beentjes helpen. Nee, als u het mij vraagt, geen fijne manier om je dag mee te starten.

Als ik later op de dag de nieuwe cd "Paramount Evil" van Impiety aan een welverdiende luisterbeurt onderwerp moet ik plots weer aan mijn verneukte ontwaking denken. Met het geluid van kletterend, schurend en brekend glas weer in mijn achterhoofd besef ik hoe verdomd goed ik het wel niet had getroffen.Want de geluiden die uit mijn speakers knallen laten mij die verdomde glasbak op slag vergeten.
Mensen, kinderen, DIT is pas een kwaadaardige brok herrie!

Dat Impiety nooit aaibare muziek gemaakt heeft, staat vast. Deze band heeft zich met recht de titel van 1 van de meest extreme metalbands van Azie en Mexico aangemeten. Maar met "Paramount Evil" weet Impiety zowel vriend als vijand te verrassen. Want deze jongste telg van het 4-koppig gezelschap uit Singapoer is gesmeed in hel. En met de komt van "Paramount Evil" in de schappen heeft de duivel zich definitief een bovenaardse bungalow aangemeten. Want deze plaat is werkelijk doordrenkt met kwaad.
Het strijdwapen van Impiety bestaat grof gezegd uit 3 onderdelen. Death, black en thrash zijn de belangrijkle fundamenten die deze band een stevige positie in de onvaste grond van de onderwereld bezorgen. In deathmetal vindt men de kracht van vernietiging, moordende riffs en bulderende vocalen die de luisteraar naar de strot ljiken te happen. De nodige thrashinvloeden zorgen voor de snelheid en ritme, waardoor Impiety met een onstuitbare voortgang als een bezetene door merg en been raast. En de onmiskenbare aanwezigheid van enige blackmetal-elementen voorziet het geluid en de vocalen tot slot van vlijmscherme randen en zorgen voor een zieke, genadeloze, helse sfeer.

Met deze formule gaat Impiety veel verder dan de meeste bands ooit aangedurfd hebben. Het geluid is onomstootlijk en zit vol opgekropte woede die onmiddellijk tot uitbarsting komt zodra de play-knop wordt ingedrukt. En hoewel Impiety in de eerste instantie de indruk van een voorbijrazende brok teringherrie neigt te wekken is het raadzaam deze band eens goed onder de loep te nemen. De details en de sfeer zijn vebluffend, monotoonheid is uit den boze en aan de kracht van het geluid kan mijn verdomde glasbak nog een dikke punt zuigen. De onderwereld komt in alle elementen van deze band tot uiting. Tekstueel, muzikaal, technisch en fysiek. Want "Paramount Evil" regelt u per direct een onderonsje met de gevorkte tong.
Vergeet uw schoenen dus niet te poetsen!

Tracklist
1.Sunrise Defloration