• Robb Flynn (Machine Head) - 56
  • Russell Allen (Symphony X) - 53
  • Tom Gabriel Fischer (Celtic Frost) - 61

Our Mirage - Eclipse
Label: Arising Empire

-

Eclipse is de derde langspeler van de Duitse post-hardcore-band Our Mirage. Zoals veel albums in dit genre behandelt deze plaat aangrijpende thematiek zoals depressie, angsten en suïcidaliteit. De sound is ingetogen en neigt naar de mildere kant van het metalgenre, waarbij vooral de cleane zang en melodieën de sterktepunten zijn.

Our Mirage werd opgericht in het jaar 2017 en heeft sindsdien grote stappen weten te maken. Voorafgaand aan dit album bracht de band twee andere platen uit, Unseen Relations (2019) en Lifeline (2018). Er zijn meerdere singles uitgebracht en de band mocht in het voorprogramma staan van onder andere Killswitch Engage, Beartooth en Arch Enemy tijdens het Elbriot Festival in Hamburg in 2018.

De melodic hardcore-, post-hardcore- en alternative rock-tracks zijn vermakelijk en toegankelijk. Hoewel de thematiek doorgaans zwaar is in dit genre, geldt dat niet voor de muziek van Our Mirage. In Awakening en Eclipse is de sound helder, licht en bijna hoopvol. Bassist Manuel Möbs laat een fraaie baslijn horen en drummer Daniel Maus zorgt voor een up-tempo beat. De riffs van gitarist Steffen Hirz zijn catchy en de cleane zang van vocalist Timo Bonner (ex-Forever In Combat) is goed. Screams en een enkele lage grunt bieden wat extra gewicht en afwisseling. Eclipse en Suffocating doen bijna denken aan een ballade en zijn echte meezingers. De rustigere passages in Through The Night en Learn To Be Alone zijn melodieus en tonen zich als sterktepunt van de band. Vicious Cycles gaat harder van start en heeft meer screams en grunts, die dik in orde zijn. Summertime valt op door een geheel andere sound, het is een snel en vrolijk poppunk-nummer.

Er zijn geen slechte tracks te vinden, maar er is ook niks vernieuwends te horen. De nummers volgen enigzins voorspelbare structuren. Er is een contrast tussen de melodieuze en de agressievere kant, maar de screams en grunts maken niet genoeg indruk. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ze niet prominent in de mix staan. De riffs en het drumwerk zijn ingetogen, waardoor het lijkt alsof de band niet volledig tot zijn recht komt. Desondanks zijn het wel pakkende nummers met sterke zang en toegankelijke melodieën. Eclipse is een degelijk album voor liefhebbers van I Prevail, Beartooth, We Came As Romans en A Day To Remember.

1. Awakening
2. Black Hole
3. Through The Night