Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • 3 februari:
  • Deathstars
  • Halestorm
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
  • Arve Heimdal (Crest Of Darkness) - 51
  • Dan Spitz (Anthrax) - 59
  • Donald Tardy (Obituary) - 52
  • Ilya "Alan" Piyaev (Psilocybe Larvae) - 50
  • Matt Devries (Chimaira) - 45

• Geoff Nicholls (Black Sabbath) - 2017

Septagon - Deadhead Syndicate
Label: Cruz Del Sur Music
Septagon - Deadhead Syndicate
Mag ik u voorstellen aan Septagon? Een nieuwe thrash metalband met wat oude gezichten. Markus Ullrich, Jürgen Schrank en Alexander Palma kennen we van de power metalformatie Lanfear en Markus Becker geniet enige bekendheid als zanger van Atlantean Kodex. Stuk voor stuk mannen met ervaring en dus heeft Septagon een streepje voor. Tot zover is het helemaal duidelijk waarom Cruz Del Sur Music de kans niet onbenut laat om deze band te tekenen.

Op het eerste gezicht heb je dus met ervaren rotten te maken en dat maakt dat je eens goed gaat zitten voor een band als deze. Septagon is er op uit om de agressie van Exodus en Slayer te vermengen met het technische vernuft van Forbidden, Heathen en Realm. Nou, dat laatste hoor je er wel in terug, alleen is het gitaristenduo zo druk bezig met vooral snel te spelen, dat het verzuipt in de mix. Een goede (creatieve) drummer zou hier nog wel een verschil kunnen maken, maar ook dat zou de eentonigheid van het gepriegel niet ongedaan maken. Zelfs na verschillende draaibeurten blijft er weinig hangen en blijkt wel dat Deadhead Syndicate een schrijnend gebrek heeft aan pakkende stukken en memorabele momenten.

De agressie, zeg je? Die zit diep verborgen in de teksten. Markus Becker is niet het type om agressief te zingen. Die past bij de (historisch) romantische heavy metal van Atlantean Kodex. Door bij Septagon te zingen, klinkt de band opvallend veel als Anthrax en zijn de overeenkomsten tussen Markus Becker en Joey Belladonna bijna eng. Dit album klinkt alleen niet bepaald thrashy en erg goed is het ook niet. Het laat goed horen waarom ik Lanfear al jaren niet meer volg, en Markus Becker verdoet hier echt zijn tijd.

1. Ignite The Apocalypse
2. Revolt Against The Revolution
3. Exit…Gunfire