• Matt Williamson (Power Of Omens) - 2006
  • Nicholas "Razzle" Dingley (Hanoi Rocks) - 1984

Koritni - Alive And Kicking
Jaar van release: 2013
Label: Verycords

Koritni - Alive And Kicking

Koritni is de Australische rockband rond zanger Lex Koritni die deze band oprichtte nadat zijn vorige groep Green Dollar Colour uit elkaar ging. Dat is inmiddels al zeven jaar geleden. In die zeven jaar heeft Koritni maar liefst vier studios uitgebracht en is Alive And Kicking hun tweede livealbum inclusief dvd. De mannen maken onvervalste rock-n-roll bomvol jaren zeventig invloeden, wat blues, elementen van bands als Van Halen en Aerosmith, en een gezonde dosis Amerikaanse sleaze rock, en dat doen ze vrij aardig. Koritni is een begenadigd zanger en hoewel de woorden soms binnensmonds blijven hangen en de teksten daardoor regelmatig verloren gaan, is het zijn sterke strot die de solide instrumentale sectie naar een hoger niveau tilt.

Niet alleen in de studio levert de band verdienstelijke prestaties, ook live staat de band zijn mannetje, en klinkt wellicht zelfs beter dan op plaat. Het geluid van de instrumenten is voller en vetter en het stemgeluid van Lex Koritni een stuk rauwer. Dat past perfect bij de ruige rock van dit vijftal. De liveregistraties die vooral draaien om opnames gemaakt tijdens Hellfest 2012 zijn dik in orde. Veel camerastandpunten, goede beeld- en geluidskwaliteit die alleen tijdens de powerballad Lost For Words te wensen over laat, en een enthousiaste performance maken deze cd/dvd-combinatie tot een prima afspiegeling van waar deze groep voor staat.

Het dvdtje beperkt zich tot de opnames van Hellfest, maar op de cd staan nog eens zeven nummers extra. De setlist beperkt zich niet tot nummers van Koritni, want er is ook werk van Green Dollar Colour op te vinden. Dit setje is daarmee niet alleen interessant voor de mensen die al overtuigd zijn van het kunnen van deze groep, maar is ook prima als kennismaking, want hij doet eveneens dienst als best of. Alive And Kicking is daarmee een prima aankoop voor liefhebbers van meer traditionele hardrock.

Tracklist cd:
Live At Hellfest 2012
1. Sometimes
2. Heart Donation
3. 155
4. Red Light Joint
5. Better Off Dead
6. Lost For Words
7. TVs Just A Medium
8. Highway Dream
9. Down At The Crossroads
10. Sweet Home Chicago

Live in Paris 2012
11. Game Of Fools
12. Partys Over
13. Stab In The Black
14. Got To Get You Into My Life
15. I Wanna Know

Zacoustics by Zgut 2012
16. Beds Are Burning
17. Khe Sanh

Toegevoegd: 20 juli 2013

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn 2001-2021 Metalfan.nl, en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.