25-01-2021

Hirax - El Rostro De La Muerte
Jaar van release: 2009
Label: SelfMadeGod Records
Hirax - El Rostro De La Muerte
Hij is terug! De zwarte duivel. Vijf lange jaren zijn verstreken sinds The New Age Of Terror, maar in die tijd zijn we wel getrakteerd op EP’s en een DVD een fantastische show op Dokk’em Open Air in 2004 (waarbij ik mezelf gelukkig prijs omdat ik aanwezig was). Aan de andere kant heeft de band sindsdien veel optredens in onze contreien moeten annuleren. De beste traktatie is een nieuw album, en het liefst een goede.

En een goede plaat is El Rostro De La Muerte geworden. Dat hoor je vanaf de eerste riffs en het moment dat Katon W. De Pena begint te grommen. Veel veranderd is er uiteraard niet, Hirax trakteert ons wederom op een mooie mix van Bay Area thrash en Hardcore. De oudjes Blind Faith en Broken Neck hebben een poetsbeurt gehad. Dat maakt het feest der herkenning weer iets groter. Daarnaast luisteren nummers als Baptized By Fire, Satan’s Fall en de titelnummer erg lekker weg. Niet alles is even goed, maar zwakke broeders zijn even schaars als elk greintje vernieuwing op El Rostro De La Muerte.

Alle ingrediënten voor een lekker potje thrash zijn aanwezig. Als je het oudere werk kan waarderen kun je dit blind aanschaffen. Een kleine verrassing is aanwezig in de vorm van Cuando Cae La Oscuridad, waarop Anne De Pena (ik ben er nog niet over uit of het Katon’s vrouw, dochter of misschien wel zijn moeder is) een mooi, maar totaal niet aansluitend stukje piano speelt. Nu maar hopen dat Hirax binnenkort wél naar Europa komt.

1. Baptized By Fire
2. Flesh And Blood
3. Eradicate Mankind