• Louie Clemente (Testament) - 57
  • Melissa Bonny (Ad Infinitum) - 29

• Jimmy Bain (Dio) - 2016

Infected Disarray - Disseminating Obscenity
Jaar van release: 2009
Label: Unique Leader Records
Brutality is terug in death metalland! Hoewel de noemenswaardige death metal releases van dit jaar overwegend uit voornamelijk technische, melodieuze en metalcore-achtige klanten bestaan, overleven de wormvormige aanhangsels het gelukkig ook keer op keer. Ondanks dat de écht brute death metal steeds minder ruimte krijgt in het steeds groeiende gezelschap van kwaliteitswaarborgende innovatieve en progressieve death, zijn er toch bands die het hoofd boven water steken of houden.

Tot de eerste categorie behoort Infected Disarray, een band die als een nevenbetrekking van twee muzikanten uit Detrimentum begon en dit jaar de verschijning van het debuut mocht markeren. Disseminating Obscenity is met de bijbehorende pathologische voorkant een op en top slacht-cd geworden, eentje die u dit jaar eigenlijk nog in uw lijstje miste. Echt grensverleggend is dit soort muziek natuurlijk niet, maar toch is het bijna een opluchting om een half uur genadeloos gebulder aan te horen, in plaats van de tot op de seconde doordachte technische loopings, vooral als het uitstekende death metal muzikanten zijn die achter het eindproduct schuilgaan. Voor een brute death/grind cd is Disseminating Obscenity echt ontzettend lekker. Smerig, lomp en op alle fronten ontoegankelijk. De loodzware riffs stoomwalsen skullcrushend over de stapels lijken, terwijl de zompige vocalen reeds verorberde ingewanden weer tevoorschijn kotsen en de pig squeels ondersteuning bieden.

Dankzij dit soort cd's wordt death metal weer onmenselijk en beestachtig. Naar de haaien met de ingenieuze melodietjes en vernuftige gitaarriedels. Het bloed moet vloeien uit het uiteengereten vlees en de botten zullen kraken als de hongerige tanden zich in het merg en been boren. Zowel de band als Robbe K, die de mix voor zijn rekening heeft genomen, hebben wat dat betreft prima werk geleverd. Muzikale gruwelen omklemmen uw strot en bijten uw aderen door. Beware!

1. Pre-natal Excavation of Diseased Ovarian Atrocity, Demonstrating the Necessity for Extreme Prejudicial Infanticide Within the Vomit Filled Womb
2. To the Sorrow Filled Eyes and Pallid Bloated Corpulence of My Drowned Children
3. Masticated Remains of Detruncation