Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Neaera - Omnicide - Creation Unleashed
Jaar van release: 2009
Label: Metal Blade Records
Neaera - Omnicide - Creation Unleashed
Neaera is mijn optiek weer een sprekend voorbeeld van typisch Duitse degelijkheid. De band doet niets verkeerd, maar levert tegelijkertijd ook geen grandioze bijdrage aan de bestaande stroom aan nieuwe releases. De moderne death metal van het gezelschap is echter wel van een dusdanig niveau dat liefhebbers van bands als Scar Symmetry en The Arcane Order hier vast wel mee uit de voeten kunnen.

Omnicide - Creation Unleashed is inmiddels de vierde plaat in hetzelfde aantal jaren en per release hebben de heren zich weten te verbeteren. Zo klinken nummers als The Wretched Of The Earth en I Loathe heel erg lekker vanwege de sterke melodielijnen, agressieve passages en de afwisselende grunt- en krijszang. Luister trouwens ook eens naar de sinistere melodieën in het sterk opgebouwde Age Of Hunger waardoor de muziek evenals bij het reeds genoemde The Arcane Order lichtjes aan black metal doet denken. Het is daarnaast wel weer een keer prettig om deze muziek te horen zonder een grote hoeveelheid breakdowns en hardcore invloeden. Nee, Neaera kiest liever voor sterke tempowisselingen en boeiende melodieuze passages. Bovendien beheersen de muzikanten hun instrumenten uitstekend, wat vooral te merken is in het vrij technische Caesura. Hoewel de productie modern klinkt komen er daarnaast ook nog regelmatig een aantal oldschool death metalriffs voorbij die het luisterplezier absoluut vergroten.

Het is alleen jammer dat Neaera niet bepaald origineel klinkt, maar de band is zeker bedreven in wat ze doen. De plaat klinkt goed en kent een aantal zeer sterk gepende krakers die het hart van menig metalfan ongetwijfeld sneller laten kloppen. De band heeft de juiste riffs, prima melodielijnen en is vooral op zanggebied lekker afwisselend. Tel daarbij op dat de productie precies goed is (zeker niet te gelikt) en je hebt een prima plaat in handen. De liefhebbers zitten dan ook goed met deze zeer productieve band.

1. I Loathe
2. Prey To Anguish
3. The Wretched Of The Earth