Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Requiem - Infiltrate... Obliterate... Dominate
Jaar van release: 2009
Label: Twilight Vertrieb
Vanuit Zwitserland gaat een death metal plaag stilletjes haar gangetje. Als de naam Requiem valt, gaat er geheid maar bij weinigen een lichtje branden en dat, terwijl deze band al twaalf jaar bestaat en dit jaar de vierde full-length genereert. Een behoorlijk stevig exemplaartje waar best een oor meer op mag vallen. Een oor dat nog naar death metal zonder fratsen kan luisteren, want "back to basic" is op Infiltrate... Obliterate... Dominate wel zo ongeveer de hoofdcode.

Geen technische loopings maar old school rossen met ferme blastbeats en trage mokerslagen. Infiltrate... Obliterate... Dominate is een muzikale veldslag. Hier rolt een tank, daar explodeert een gemene bermbom, weer een stuk verderop schiet een opgefokte heethoofd zijn mitrailleur binnen enkele seconden leeg. In drie kwartier tijd stort Requiem een behoorlijke bak aan gevarieerde, solide en overtuigende nummers over de luisteraar uit. Voornamelijk snel (Infiltrate To Obliterate , Final Conflict), bij vlagen trage r(Perish In Open Fire, The Last Campaign) en een enkele keer op loodzware slakkengang (slotnoten van het titelnummer), maar allemaal even goed luisterbaar. Infiltrate... Obliterate... Dominate maakt het de luisteraar niet ingewikkeld. Hoewel de cd, net als de voorgangers, massief en heel erg death metal is, is deze niet moeilijk te doorgronden. Alle nummers hebben een logische opbouw en zijn ze, op de korte bass-solo op het titelnummer na, heel degelijk, maar totaal niet verrassend.

Infiltrate... Obliterate... Dominate is beslist geen wereldschokkend album, wél het bewijs dat 'ouderwetse' death metal nog altijd destructief zat is en vooral erg lekker om te horen. Tussen alle halsbrekende cd's is het werk van Requiem (evenals de coverart van Dan Seagrave) bijna een 'welkom thuis' ervaring. Bekend en vertrouwd op de meest positieve wijze.

1. Marked By The Signs Of Chaos
2. Killing Cell
3. Final Conflict