25-01-2021

Razorback - Deadringer
Jaar van release: 2007
Label: AOR Heaven
Razorback - Deadringer
Op de meest recente tournee van Cornerstone werd ook de rockband Razorback meegesleurd als support-act. Dus de mensen die bij de show in Helmond aanwezig zijn geweest, moeten dus al redelijk bekend zijn met deze band en zullen misschien al wel de nieuwe cd naar aanleiding van hun optreden gekocht hebben. Hoewel ik niet denk dat het er heel veel zullen zijn. Op zich is de derde cd Deadringer een prima plaatje geworden. Maar vergeleken met de laatste, geniale cd van Cornerstone steekt het maar bleekjes af. De Cornerstone-fans zullen tijdens Razorback's optreden gedacht hebben: "leuk geprobeert, maar zometeen komt het echte werk!"

Ok, nu heb ik de band wel genoeg zwartgemaakt. Want als je verder nog nooit in je leven een lekkere hardrockplaat hebt gehoord, dan is deze derde cd van Razorback best te doen. En ook als je collectie al overvol zit met cd's van Rainbow, Whitesnake, Europe etc., dan kan Deadringer er ook nog wel bij. De nummers zijn niet zo bijzonder, eerder inwisselbaar. Maar de band bevat wel een stel klinkende namen in de line-up die de cd gelukkig toch nog naar een hoger niveau brengen dan middelmatig. Zo kan ik van elke solo van Rolf Munkes (Empire, Tony Martin-band) intens genieten en is drumbeest Mike Terrana altijd een traktatie.

Alleen de vocalen van Stefan Berggren... best zuiver, maar omdat het zo'n eentonig stemgeluid is, houdt het mijn interesse niet vast. Dus ja, de eindconclusie is dat Razorback ook bij zijn derde cd bewijst dat het niet zulke geweldige hardrock kan maken. Het is een middelmatig bandje met een paar goede muzikanten, dat wel.

1. The Faint Distant Bell Ring (Intro)
2. Deadringer
3. The Last Man Standing