Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Jon Oliva's Pain - Maniacal Renderings
Jaar van release: 2006
Label: AFM Records
Jon Oliva's Pain - Maniacal Renderings
Savatage mastermind Jon Oliva denkt nog elke dag aan het dodelijke ongeluk dat zijn broer (en tevens Savatage-gitarist) Chris in 1993 overkwam. Jon probeerde zijn verdriet te temperen door overmatig vreten, drankmisbruik en drugs/medicijn gebruik. Gelukkig bleef hij ook troost zoeken in muziek en dat leidde tot kippenvel albums van Savatage (Handful Of Rain en het onderschatte Poets and Madmen) en het magische soloalbum Tage Mahal dat onder de toepasselijke naam Jon Oliva’s Pain werd uitgebracht.

De opvolger van het debuut is Maniacal Renderings gedoopt en is weer een sterk kunstwerkje in ouderwetse heavy metal. Jon is tegenwoordig erg goed bij stem en de wijze waarop hij zanglijnen vertolkt blijft absoluut uniek. Hij heeft een meer dan uitstekende begeleidingsgroep rond zich heen geschaard met als hoogtepunt gitaartovenaar Matt LaPorte die de nieuwe fantasierijke en afwisselende songs met overtuiging vertolken.

Het gevarieerde album bevat typische Savatage-achtige hardrocksongs als Time To Die, Through The Eyes Of The King en Push It To The Limit. Maar ook prachtige symfonische rocksongs als het titelnummer en het aan Queen-referende Timeless Flight zijn bloedmooi. Jon gooit ook zijn levensvragen te koop in The Answer en ook Pray For You Now spreekt boekdelen. En om de cirkel rond te maken, komen er ook een aantal riffs van Chris Oliva langs die op de planken waren blijven liggen. Het heeft hem vast bloed, zweet en veel tranen gekost, maar Jon heeft het toch maar weer gedaan.

1. Through The Eyes Of The King
2. Maniacal Renderings
3. The Evil Beside You