Alcatraz
Enquête

Marco van Basten vond het maar niks dat Linkin Park voor de aftrap van de Champions League-finale op 31 mei een optreden verzorgde. Wat vind jij van de Amerikaanse gewoonte om grote sportwedstrijden op te vrolijken met een concert?

Geweldig, ook voor aanvang van de wedstrijd
Prima, maar niet voor het duel wanneer de spelers zich willen opwarmen
Dat is iets voor pop-acts, niet voor heavy bands als Linkin Park en Gojira
Zo’n muzikaal optreden is onzin, het publiek komt voor de sportwedstrijd
Sport is kut, laat die band elders een eigen concert doen voor hun fans
Van mij hoeft het niet, maar ik gun zo’n band wel de extra exposure
Normaliter vind ik het een goed idee, maar Linkin Park was echt slecht
anders, namelijk:

[ Uitslag | Enquêtes ]

    10 juni:
  • Whitechapel
  • 11 juni:
  • King Diamond, Paradise Lost en Angel Witch
  • Myles Kennedy
  • W.A.S.P.
  • 12 juni:
  • Man as Plague, Gallamesh en Everything Decays
  • 13 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague en The Unslain
  • 14 juni:
  • Into The Grave
  • Man as Plague
  • Sorcerer
  • 15 juni:
  • Into The Grave
Kalender
Vandaag jarig:
  • Adam "Nergal" Darski (Behemoth) - 48
  • Ernie C. (Body Count) - 66
  • Howlin' Wolf† - 115
  • Johan Ericson (Draconian) - 46
  • Juhana Karlsson (Amoral) - 42
  • Magnus Rosén (Hammerfall) - 62
  • Marko Paasikoski (Sonata Arctica) - 47
  • Martin Orford (IQ) - 66
  • Mickey Curry (Bryan Adams) - 69
  • Peter Gale (Sweet Sorrow) - 45
  • Robert Hampson (Loop) - 60
Review

Anvil - Pounding The Pavement
Jaar van release: 2018
Label: SPV / Steamhammer Records
Anvil - Pounding The Pavement
2018 is het jaar dat Anvil veertig jaar bestaat. De Canadese band begon in 1978 nog onder de naam Lips. De naamsverandering naar Anvil gebeurde in 1981 bij de release van het debuut Hard ’N Heavy. Maar zanger en gitarist Steve Kudlow en drummer Robb Reiner zijn in ieder geval al sinds 1978 bezig met muziek maken. Het is pas sinds de laatste jaren dat het duo fulltime met de band bezig kan zijn. Anvil is tegenwoordig een graag geziene gast op het podium en die plek is waar de band het beste tot zijn recht komt. Ook de platenmaatschappij ziet nog altijd brood in de rauwe heavy metal van Anvil en stuurt de band om de paar jaar de studio in voor nieuw plaatwerk.

Album nummer zeventien heet Pounding The Pavement en is weer typisch Anvil. Het album opent sterk met Bitch In The Box, waarin Kudlow zijn afkeur voor navigatiesystemen op geheel eigen wijze bezingt. Met haar stuwende riffs en heerlijk cynische tekst is dit Anvil op zijn best. Het daaropvolgende vlotte Ego mag er ook zijn. Het rauwe, volle geluid zorgt ervoor dat het energieke spel van de band goed naar voren komt. Even verderop komt het soortgelijke Black Smoke voorbij, ook een van de betere nummers.

Het overgrote deel van Pounding The Pavement is echter middelmatig tot slecht. Rock That Shit en het trage World Of Tomorrow luisteren lekker weg, maar zijn wel erg simpel. Het titelnummer is een instrumentaaltje met weinig indrukwekkend gitaarspel van Kudlow. Met Nanook Of The North snijdt de band een serieus onderwerp aan door een oude Canadese Eskimo-stam te eren. Dat gebeurt met de beste bedoelingen, maar Kudlows valse zang leent zich hier totaal niet voor.

Het grootste probleem van Pounding The Pavement is dat de band echt helemaal niks nieuws laat horen. De beste nummers zijn uiteindelijk ook maar klonen van de klassiekers Metal On Metal en Winged Assassins. Dat was ook al het geval op voorgaande albums. Pounding The Pavement voegt als geheel niets toe aan al het andere werk van Anvil. Zelfs diehard-fans zouden goed bij zichzelf te rade moeten gaan of ze weer hetzelfde album willen gaan aanschaffen.

Tracklist:
1. Bitch In The Box
2. Ego
3. Doing What I Want
4. Smash Your Face
5. Pounding The Pavement
6. Rock That Shit
7. Let It Go
8. Nanook Of The North
9. Black Smoke
10. World Of Tomorrow
11. Warming Up
12. Don´t Tell Me

Score: 65 / 100

Reviewer: Rene
Toegevoegd: 22 januari 2018

Pitfest Iron Maiden Rock Legends Special

Alle artikelen en foto's (afgezien van albumhoezen, door bands/labels/promoters aangeleverde fotos of anders aangegeven), zijn © 2001-2025 Metalfan.nl en mogen niet zonder schriftelijke toestemming gekopieerd worden. De inhoud van reacties blijven van de reageerders zelf. Metalfan.nl is niet verantwoordelijk voor reacties van bezoekers. Alle datums van de Nieuwe Releases, Concertagenda, Kalender en in de artikelen zijn onder voorbehoud.