Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

Influence - Live From The Other Side
Jaar van release: 2003
Label: Eigen beheer
Influence - Live From The Other Side
Ik had nog nooit van deze Nederlandse heavy metal band gehoord die nu een live cd in eigen beheer uitbrengt. Deze vier mannen en één vrouw brachten in het verleden één demo en één album uit getiteld 'Beyond my own truth' maar omdat ze zichzelf als een echte liveband zien vonden ze het tijd voor een lange live cd. Buiten hun eigen nummers kunnen ze ook nog een zeventigtal covers brengen van onder andere bands als Judas priest, Iron maiden, Metallica en AC/DC.

Deze live cd werd opgenomen op 13 september 2003 in het Muziek Centrum Schagen. De zaal zat goed vol en Influence speelde 13 eigen nummers. De stijl van deze band leunt erg op Iron maiden en andere grote heavy metalbands. Zanger Bas Assenbroek heeft een erg hoge maar toch zeer aangename stem. Gitaristen Martijn en Erwin spelen bij vlagen de sterren van de hemel. Veel opwindende twinsolo's en gitaarharmonieën krijgen we door deze twee heren voorgeschoteld. Bassiste Chantal knort lekker mee met haar bas en drummer Fabian houdt het tempo er ook lekker in.

Het mooie aan de nummers van Influence is dat de zanglijnen en melodieën erg catchy en verslavend zijn. Deze live cd opent grandioos met 'Back from the other side' en 'Riders of the night' en het album boeit daarna nog de volle zestig minuten. Ook de aankondigingen van de zanger zijn zeer leuk en de bandleden lijken mij allemaal vriendelijk en vooral bescheiden. Want stiekem behoren ze naar mijn mening (na het beluisteren van deze geweldige live cd) tot de beste heavy metal bands van de Benelux. Het artwork is erg mooi (en ook alle teksten vind je terug in het boekje) en de productie is perfect. Jammer genoeg is mijn '10 beste albums van 2003-lijstje' al opgesteld want dit album verdient er eigenlijk zeker een plaatsje in!

1. Intro
2. Back from the other side
3. Riders of the night