27-09-2020

Horned God - Chaos, Bringer Of All Revelations
Jaar van release: 2003
Label: Listenable Records
'Chaos, Bringer Of All Revelations' is een diabolisch death metal schijfje. De makers van dit satanistische brok geweld dragen de naam Horned God. Na een EP'tje en het debuut 'Absit' is dit hun tweede album en tevens hun debuut op het grotere Listenable Records. Deze Brazilianen, met Fabiano Penna (ex-Rebaelliun) in de gelederen, presenteren 8 brute death metal nummers en twee instrumentale intro's.

Na een droomachtig introotje volgt 'War goes on'; een snel death metal nummer in de stijl van Krisiun. In dat nummer horen we ook duidelijk een gitaarriedel van Slayer terug. Hierna volgt het eerste echt sterk nummer 'The sheathed sword'. Lange instrumentale stukken en het refrein verwijzen naar het latere werk van de deathmetalkeizers Morbid Angel. Het navolgende 'Envenomed to survive' is ook een hard en erg chaotisch nummer dat ik persoonlijk wel trek. Daarna volgt de klapper van het album 'Calling upon the 4 spirits of knowledge' dat me doet denken aan de eerste twee platen van Morbid Angel. De andere nummer die nog volgen zijn ook telkens een mix van Krisiun, Rebaellion, Morbid Angel en Slayer. Het enigste echt verassende nummer nog is het instrumentale 'March of the horned ones' dat heel hard en snel is voor een instrumentaal nummer.

Dit album is dus een sterk en extreem deathmetal cd'tje dat vol met rijke details zit en heel veel instrumentale gedeeltes bevat. Fans van Morbid Angel en consorten hebben er weer een leuk undergroundalbum bij. Ik vind het alleen jammer dat de bandnaam en het gehele imago van de band 'evil' is op een kinderachtige wijze. Ik denk dat veel mensen de band niet geheel serieus nemen als ze de cover en het artwork bekijken, maar neem van mij aan dat Horned God een goede technische death metal band is. Een kleine verassing dus.

1. Intro
2. War goes on
3. The sheathed sword