19-10-2020

Lujuria - El Poder Del Deseo
Jaar van release: 2003
Label: Locomotive Music
Lujuria - El Poder Del Deseo
Wat direct opvalt aan dit album is dat alles in het Spaans wordt gezongen. Aangezien ik geen woord Spaans spreek, is dat natuurlijk een beetje minder. Deze zes Spanjaarden spelen al jaren power metal en dit 'El podor del deseo' is hun vijfde album. De band speelt blije maar krachtige powermetal. De zang is echter heel opvallend, buiten het feit dat er in het Spaans wordt gezongen, heeft de zanger ook een bijtende en ietwat storende geforceerde stem. Vele metalfans zullen dit album na 1 nummer dan ook afzetten en nooit meer beluisteren. Maar ik kan best met de stem leven omdat de muziek goed in elkaar zit, er leuke gastbijdragen van Angel (Tierra santa) en van Elisa (inmiddels ex-Dark Moor) op dit album te horen zijn.

De cd opent met 'Mozart y salieri' waarin een bekend Mozart melodietje weerklinkt. Daarna volgen er uitstekende meebrulnummers. De 11 liedjes zijn echter allemaal best de moeite waard. Ondanks de soms opmerkelijke zangpartijen kent elk lied een knap refrein dat in je hoofd blijft zitten. Alleen vraag ik me af of dit product (van goede kwaliteit) het buiten Spanje wel goed zal doen. Persoonlijk kan ik deze muziek goed verdragen en vind ik dit een leuk tussendoortje. Ik vind dit ook best leuker dan een willekeurige Duitse/Zweedse/Italiaanse powermetalband die Helloween probeert te kopiëren. Powermetalfans die eens iets anders willen horen, kunnen dit cd'tje zeker een luisterbeurt geven. Maar ik blijf me toch afvragen of 'Les orias de ramses el grande' gaat over een groot orgie van die oude farao?!? En bij de tekst van 'Impotencia criminal' trek ik toch ook mijn wenkbrauwen op. Leuk hebbeding. Niet echt heel goed, niet echt slecht.

1. Mozart Y saliere
2. Dejad que los ninos se acequen a mi
3. Impotencia cirminal