Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Devious - Vision
Jaar van release: 2009
Label: Deity Down Records
Devious - Vision
Spetterend vette en melodieuze death metal, dat is wat het Overijsselse Devious ons brengt. Niets meer en zeker ook niets minder. De band raast als een zwerm opgefokte horzels door acht nummertjes die alle hoorbaar met veel passie in elkaar zijn gezet. In het verleden konden we de heren nog wel eens verwijten dat de passages als los zand aan elkaar hingen, maar dat is nu niet langer het geval.

Doorgaans ben ik niet zo van dergelijke 'full on' death metal, maar de wijze waarop Devious met elementen als melodie en agressie speelt vind ik bijzonder indrukwekkend. Doormiddel van keyboards weet men zich bovendien te onderscheiden van de écht brute death metalbands waar we al jaren door overspoeld worden. Opener Heritage Of The Reckless (coole titel trouwens) krijgt door de keyboardlijnen en spannende riffs een heerlijk onheilspellend sfeertje en ook het stuwende Respiration Of Fear mag er absoluut zijn. Zanger Arnold (onder andere bekend van Altar) doet eigenlijk wat hij altijd doet en dat is de muziek opvullen met heel wat donderende buldervocalen. Precies zoals het hoort bij goede death metal.

Vision is geen plaat die overloopt van de originele kwaliteiten, of halsbrekende toeren, maar wel een zeer degelijk en bovenal erg pakkend album. De melodielijnen zijn beresterk, de thrashy riffs hakken heerlijk heavy en Arnold hobbelt heerlijk mee met zijn gebrul. Op Elsrock bewezen de heren al dat ze dit nieuwe materiaal voortreffelijk neer konden zetten en dat is vanzelfsprekend op de cd niet anders. Gaat dat luisteren en gaat dat zien, absoluut de beste death metalband uut Twente van dit moment.

1. Heritage Of The Reckless
2. False Identity
3. Respiration Of Fear