Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

Geen concerten bekend voor 19-09-2022.
  • Andrea Ferro (Lacuna Coil) - 49
  • Ian Gillan (Deep Purple) - 77
  • Joey Tempest (Europe) - 59
  • John Deacon (Queen) - 71
  • Marco Coti Zelati (Lacuna Coil) - 47
  • Michael Todd (Coheed And Cambria) - 42
  • Steve Grimmett (Grim Reaper)† - 63
  • Steven Sanders (Spoil Engine) - 46

Suidakra - Caledonia
Jaar van release: 2006
Label: Armageddon Music
Suidakra - Caledonia
Het Duitse Suidakra is nooit een heel getalenteerde band geweest, maar heeft door hard te werken en nooit op te geven toch al een mooie discografie bij elkaar gepend. Op hun achtste album Caledonia laten ze de wat moderne sound van het vorige jaar verschenen Command To Charge achter zich en grijpen ze volledig terug op een mix van ouderwetse folk en melodieuze death metal. Wellicht is dat te danken aan de terugkeer van cleane zanger en gitarist Marcel dat de band hoorbaar goed heeft gedaan.

Het album opent sterk met het epische Highland Hills dat ons plotseling onderdompelt in een heerlijk sfeertje toen tribes nog in Schotland heersten. De strijd tegen het Romeinse leger staat centraal en de culturele en spirituele verschillen tussen deze beide partijen worden bezongen op dit conceptalbum. Bandleider Arkadius en zijn clubje zijn er in geslaagd om de songs iets eerbaar en trots mee te geven en dat zal in goede aarde vallen bij de vele metalfans die houden van oude geschiedenis. En doen we dat allemaal niet?

Dit vijftig minuten durend album bevat ook genoeg afwisseling en pure folkliedjes als The Ember Deid (Part II) hebben deze keer ook echt een meerwaarde. De heldere productie, het artwork van Kris Verwimp en de twee videoclips die zijn opgenomen ter promotie zullen er hopelijk voor zorgen dat de naamsbekendheid van Suidakra wat vergroot. Want dat verdienen ze wel met dit geïnspireerde Caledonia.

1. Highland Hills
2. A Blackened Shield
3. The Ember Deid (Part II)