Helloween & Hammerfall in Tilburg

Op Dynamo Metalfest spelen Death Angel, Dress The Dead, Exodus en Testament uit de Bay Area. Welke song van deze acts of van een band waarbij een lid van de gelegenheidsgroep Bay Area Interthrashional heeft gespeeld, wil jij het liefst op DMF 2022 horen?

D.R.I. – Beneath The Wheel
D.R.I. – The Five Year Plan
Death Angel – Seemingly Endless Time
Death Angel – Thrown To The Wolves
Death Angel – Voracious Souls
Dress The Dead – 1969
Exodus – Bonded By Blood
Exodus – The Toxic Waltz
Exodus – War Is My Shepherd
Forbidden – Chalice Of Blood
Forbidden – Step By Step
Heathen – Death By Hanging
Heathen – Hypnotized
Hirax – Bombs Of Death
Hirax – El Diablo Negro
Machine Head – Davidian
Machine Head – Old
M.O.D. – Get A Real Job
Testament – D.N.R. (Do Not Resuscitate)
Testament – Into The Pit
Testament – Over The Wall
The Boneless Ones – Keg Kept A Flowin'
Toxik – There Stood The Fence
Toxik – World Circus
een andere song van de bovengenoemde bands, namelijk:

• Justin Broadrick (Godflesh) - 53
  • Louis Svitek (Ministry) - 59
  • Sander Gommans (After Forever) - 44

Outburst - Fair And Balanced
Jaar van release: 2006
Label: Overfiend Records
Outburst - Fair And Balanced
Outburst komt voort uit de restanten van Acrostichon en heeft hiervoor alleen wat mini-cd’s uitgebracht. Dit heeft de band er niet van weerhouden om te spelen met de grotere bands van deze aardkloot zoals the Haunted, Arch Enemy, Death Angel, Testament en Anthrax, op festivals als Ozzfest in Nijmegen en zelfs op het Milwaukee Metal Festival. Niet de minste namen en festivals. Des te vreemder was het dat men redelijk wat moeite had om een geschikt label te vinden. Een deal met Black Lotus ging niet door vanwege het onzekere voortbestaan van dat label, waardoor men besloot het heft in eigen handen te nemen en Fair and Balanced maar op het eigen Overfiend label uit te brengen.

Met de mini-cd’s van de band ben ik niet bekend maar wat de band op Fair and Balanced brengt is meer dan in orde. Men brengt een mengeling van modernere Zweedse death/thrash-metal en de wat ouderwetsere Bay Area thrash en doet dat op zeer overtuigende wijze. Productioneel en ook muzikaal gezien zit het wel snor met deze mannen, de flitsende solo’s en pakkende riffs vliegen je om de oren. Daarnaast weet men ook qua drumwerk en zang erg te boeien. Gelukkig geen 13 in een dozijn metalcore zanger of een constante thrash-schreeuwlelijk, maar een mengelmoes van dit alles. Met de toevoeging van cleane zang die gelukkig nergens zeikerig of vervelend klinkt. Iets waar veel bands tegenwoordig last van hebben. Gastbijdragen op dit schijfje zijn er van Leon Leal van Cephalic Carnage op What The Eyes See en Textures zanger Eric Kalsbeek op Attack of the Overfiend deze bijdragen zijn echter alleen leuk voor de statistieken want ook zonder de hulp van deze mannen blijft Fair and Balanced kaarsrecht overeind.

Wat mij betreft is dit dan ook een verplichte aanschaf voor liefhebbers van eerder genoemde bands. Vanaf 28 augustus mag je naar de platenboer rennen om dit schijfje uit de rekken te plukken.

1. 220
2. Freddy's Song