Deze zomer gaat Iron Maiden in het Gelredome en op Graspop overwegend oude klassiekers spelen. Daarna wil de band echter tijdens een (intiemere) zaaltournee het recente dubbelalbum Senjutsu integraal spelen. Kijk jij daar naar uit?

Ja, ik wil Senjutsu graag in zijn geheel live horen
Heel Senjutsu hoeft van mij niet zonodig, maar ik ga toch wel
Ik moet er nog eens over nadenken of ik naar die tournee wil
Ik zou het op een festival bekijken, maar ga niet naar een aparte zaalshow
Ik vind Iron Maiden live leuk, maar sla de Senjutsu-tour liever over
Ik ga alleen naar shows waarbij Iron Maiden vooral oude nummers speelt
Ik hoef Iron Maiden sowieso niet (meer) live te zien, ongeacht de setlist

27 januari:
  • Bullet For My Valentine
  • 29 januari:
  • Ann My Guard en Kingfisher Sky
  • Fleddy Melculy en Rise A Thousand
  • Up The Irons
  • 30 januari:
  • Deathstars
  • 2 februari:
  • Deathstars
  • Harakiri For The Sky
  • Swallow The Sun en Avatarium
    27 februari:
  • Napalm Death, Doom, Siberian Meatgrinder en Show Me The Body
  • Suffocation, Belphegor, Hate, Necrosy en Skaphos
  • Janick Gers (Iron Maiden) - 65
  • Markus Kekoni (Masterstroke) - 40
  • Mike Patton (Faith No More) - 54
  • Scott Leach (Crystal Ball) - 49

X-bow - Warzone
Jaar van release: 2005
Label: Eigen beheer

X-bow - Warzone

Eindelijk eens een release waar ik snel een oordeel over kan geven. Vooral snel omdat deze CD-R slechts 3 nummers bevat die geen van allen de 3 minuten passeren. Het betreft hier het Zweedse X-Bow, een in 2001 gevormde heavy metal band met zangeres. Heavy metal, een genre waar ik doorgaans altijd warm voor loop en waar ik de vele clichés voor lief neem en zelfs koester.

Helaas is dat hier niet het geval. Zangeres Lena Goreguts (alsjeblieft zeg) klinkt het grootste gedeelte van de tijd vals en gooit er een stel zanglijnen uit waar de gemiddelde Idols kandidaat zich nog voor zou schamen. Daarnaast klinken de oersimpele gitaarsolo’s vals en is het niveau van de nummers zelf ook bedroevend laag. De productie is niet slecht en vooral de basgitaar komt op een lekkere pompende manier door de speakers rollen. Jammer genoeg is dit kleine pluspuntje bij lange na niet genoeg om er een positief eindcijfer uit te laten rollen.

De band oogt verder heel true, maar als geheel klinkt het helaas nergens naar. Laat Lena de volgende keer zangles nemen en stem de gitaren voor de solo’s, misschien dat het resultaat dan wat beter zal zijn. Indien de band nog een keer zo’n matig product uitbrengt mag ik hopen dat de nummers in ieder geval dezelfde lengte hebben of ingekort zijn. Jammer.

Tracklist
1. Warzone
2. The bastard Child of Eve