• Paul H. Landers (Rammstein) - 57

• Matt Williamson (Power Of Omens) - 2006
  • Nicholas "Razzle" Dingley (Hanoi Rocks) - 1984

Blackwater Holylight - Veils Of Winter
Label: RidingEasy Records
Blackwater Holylight - Veils Of Winter
Slechts een jaar nadat het louter uit vrouwelijke muzikanten bestaande Blackwater Holylight zijn debuutplaat uitbrengt via RidingEasy Records, ligt er alweer een opvolger in de (digitale) platenwinkels. Op Veils Of Winter is de groep versterkt met een tweede gitariste. Mikayla Mayhew voegt zich bij de line-up, bestaande uit Allison "Sunny" Faris (basgitaar), Laura Hopkins (gitaar, zang), Eliese Dorsay (drums) en Sarah McKenna (keyboards).

Veils Of Winter staat net als zijn voorganger in het teken van psychedelische rock met stevige doominvloeden. Op het eerste gehoor is er weinig veranderd ten opzichte van de vorige plaat. De dronende en ronkende gitaar en baspartijen vormen nog steeds een mooi contrast met de cleane, engelachtige vocalen van Hopkins. Dit levert een sfeervolle plaat op die je makkelijk tot je neemt. De muziek van deze dames klinkt in sommige passages duister en somber, maar bij vlagen ook hypnotisch, melancholisch en luchtig. Met Seeping Secrets, Motorcycle, Spiders en Moonlit bevat deze plaat prima tracks die zich eenvoudig in je hoofd nestelen.

Maar net zoals bij de zelfgetitelde voorganger is het grote manco hier de songwriting. De liedjes verlopen vrij voorspelbaar en zijn soms zelfs vrij saai. Deze plaat bevat een aantal niemendalletjes die gedoemd zijn om te verdwijnen in de vergetelijke, grijze massa. Blackwater Holylight is een aardig bandje dat prima kan spelen, maar de groep moet echt betere songs gaan schrijven, wil het de doom-/psychwereld gaan veroveren.

1. Seeping Secrets
2. Motorcycle
3. Spiders